КОНСПЕКТ УРОКУ «ЦЕ – НАШЕ І ЦЕ – ТВОЄ!»
Герасименко
Н.Г., вчитель початкових класів Петрівської ЗШ І-ІІІ ст
Мета: - ознайомити учнів з основними історичними подіями становлення української державності, культурними здобутками, національними цінностями та досягненнями України в роки незалежності;
- формувати усвідомлене відчуття приналежності до української громади, почуття особистої відповідальності за долю держави та українського народу;
- виховувати повагу до державної символіки, історичних надбань, шанобливе ставлення до звичаїв, культурних традицій українців та представників інших національностей, котрі проживають в Україні.
Обладнання: державна символіка України – Прапор, Герб, Гімн; ілюстрації та фотознімки відомих куточків України, Європи, області; відеоролики телеканалу ПЛЮС ПЛЮС «Це – наше і це — твоє»; ілюстрації краєвидів України та рідного краю; елементи народної символіки.
Хід уроку
І. Організаційна частина
1. Привітання учителя:
І. Організаційна частина
1. Привітання учителя:
Діти, я рада бачити вас
подорослівшими, порозумнівшими тепер уже в 4 класі. Поздоровляю вас з початком
нового навчального року і бажаю великих успіхів у 4 класі. 4 клас достатньо важкий, але всі труднощі ми разом обов'язково подолаємо.
Із завтрашнього дня у нас почнеться серйозна робота, трудові будні. І нехай цей рік
буде для вас плідним, творчим та бадьорим, і треба докласти
максимум зусіль, щоб досягти найкращих результатів. Будь які труднощі долати легше, якщо поряд надійне плече
друга на яке можна спертися.
2. ГРА: Давайте скажемо один
одному самі потрібні та приємні слова, а заодно і згадаємо букви. Я показуватиму букву, а ви називайте слова -
прикметники на неї.
• Всі хлопці в нашому класі най... (С) - Сильні, смішні,
симпатичні, справедліві,
спортивні ...
• Всі дівчата в нашому класі най... (К) - культурні, красиві,
кокетліві, класні ...
• А батьки в нашому класі най ... (Д) - добрі, дружні, доброзичливі ...
• А уроки самі ......
3 ,,День народжения!”
А ще у нас сьогодні день народжения. А хто здогадався, хто святкує день народження? А
день народжения сьогодні у нашого класу. Нашому класному колективу
виповнилося рівно три роки, і пішов
четвертий рік. Давайте привітаємо
себе зі святом. І, як відомо,
в день народження прийнято
дарувати подарунки. Мій
подарунок для вас – презентація
,,Мій клас”.
- А чи знаєте ви, діти, що не всі діти світу йдуть до
школи 1 вересня?
У Голландії, Норвегії і
Швеції діти провчилися вже цілий місяць - вони пішли в школу 1 серпня.
В Індії навчальний рік в
самому розпалі. Він розпочався 1 квітня.
В Австралії учні знову
сідають за парти 1 січня.
А в республіці Коста-Ріка
вчора, тобто 31 серпня школах продзвенів останній, а не перший, дзвінок.
4. Ворожіння.
Яким же буде навчальний рік для вас? (конверті картинки)
Витягуйте одну, а я вам поясню,
що вас чекає в цьому році.
ПТАХ - удача, як птах,
непостійна, то прилетить, то полетить. Чи не зівай, злови її і тримай міцно!
МОРОЗИВО - воно таке холодне,
чекай неприємностей, але щоб вони тебе не турбували - вчи домашнє завдання.
КВІТКА - не забудь привітати всіх
учнів з початком навчального року.
КІТ ВЧЕНИЙ -
мудрість в книгах! Читай побільше, ходи частіше в бібліотеку.
ВОЛОСЬКІ ГОРІХИ - тобі належить з
особливим зусиллям гризти граніт знань. Вчи всі правила!
М'ЯЧ - не забувай протягом всього навчального року активно займатися
фізкультурою. Пам'ятай: у здоровому тілі - здоровий дух!
СОНЦЕ - будь теплим і ласкавим,
як сонечко, тоді і друзів у тебе буде більше. Всі захочуть погрітися в променях
твоєї доброти.
ЗОЛОТА РИБКА - всі твої бажання
збудуться тільки за однієї умови - не спізнюватися в школу.
ХУСТОЧКА- тобі доведеться трохи поплакати ... в кінці навчального року. Тобі так сподобається вчитися,
що не захочеш йти на літні канікули.
ГЛОБУС - тебе чекає подорож. Куди
і коли - поки незрозуміло. Головне - завжди вперед!
КІНЬ - пам'ятай - школа не
іподром. Носитися по коридорах школи, як кінь - рисю, галопом - небажано.
ЛАМПОЧКИ - тебе відвідає
геніальна ідея.
ЛІНІЙКА - ти прийдеш до знань по
прямій доріжці.
КНОПКА - вчи уроки, щоб не ,,прикололи”.
РУЧКА - не забувай записувати
домашнє завдання.
КЛЮЧ - ти обов'язково знайдеш
ключ до знань.
ЦУКЕРКА - тебе чекає солодке життя.
5. КВІТКОВА ВІКТОРИНА для батьків.
А тепер ми перевіримо, як
наші батьки готові до навчального року. Ви стільки квітів принесли сьогодні в
клас! Дуже дякую за увагу! А що ви знаєте про квіти? Спробуйте відповісти на
мої запитання.
1. Коли, за народними прикметами
і переказами, цвіте папороть? (У ніч на Івана Купала, 7 липня)
2. Як називається мистецтво
складання букетів? (Ікебана)
3. Назва якої квітки має пряме відношення до царя
звірів? (Звіриний зів)
4. Як звали людину, яка дуже хотіла зробити кам'яну квітку? (Данила-майстер)
5. Яка незвичайний квітка ………………………….
6. Які квіти, на думку Наташі
Корольової, є вісниками розлуки? (жовті тюльпани)
7. Як називається універсальний
засіб для визначення ступеня закоханості молодої людини до дівчини? (Ворожіння
на ромашці)
8. Як називався напій
давньогрецьких богів, зроблений з квіткового пилку? (Нектар)
ІІ. Основна частина
Сьогодні - наш перший
урок і говорити ми будемо про дуже серйозні і важливі речі. Про що зараз будемо
говорити спробуйте визначити після того, як послухаєте вірш:
У всіх людей одна святиня,
Куди не глянь, де не спитай,
Рідніша їм своя пустиня,
Аніж земний в чужині рай.
Їм красить все їх рідний край.
Нема без кореня рослини,
А нас, людей, без Батьківщини.
- Визначте тему уроку
(висловлювання дітей).
У нас розкішна земля, з великими
можливостями. Земля, на якій Бог зібрав всі дива. Ми любимо свободу і вміємо
захищати її. Ми творці, бо сильні духом. Ми різні, ми вільні. Україна у кожного
своя, але для нас вона одна єдина. Їй лише 25 років, але вона прекрасна і
вільна.
1. Бесіда за темою
уроку.
Дорогі діти!. Ми любимо свій край, свою
Батьківщину і хочемо, щоб цвіли сади, росли ліси, діти ходили в школи і були
щасливі, щоб у дорослих не було неприємностей. Але не всі наші мрії збуваються.
Ми живемо в тривожний час, коли
зловісна тінь війни повзе по землі, намагаючись назавжди закрити від нас мирне
небо. У новинах ми кожен день чуємо про вибухи, пожежі, теракти, збройні
сутички, ДТП і т.д.
Світ в люті від злочинів терористів на сході України. Світ сумує за загиблими в АТО. Ми дякуємо тим, хто нас оберігає, тим хто життя віддав,вклонімося.
Вшануємо воїнів, що загинули в мирний час
в АТО хвилиною мовчання.
Хвилина мовчання.
2. Гра ,,Слова –синоніми”
Як зробити так, щоб не
було насильства, болю, сліз, болісних страждань, тривоги, відчаю? Синонімами
трагедії в нашій країні стали
слова: злість, лють, ненависть, підлість, жорстокість ... Це погані слова. Вони
отруїли радість сьогоднішнього свята. Давайте ці страшні слова замінимо іншими,
антонімами.
(Слова підбирають діти, картки зі словами виставляються на дошці). Хорове читання виставлених слів:
• Злість - доброта.
• Ненависть - любов.
• Нелюдяність - великодушність.
• Жорстокість, гнів - милосердя.
• Байдужість - співчуття,
чуйність, чуйність.
• Ворожість - дружелюбність.
• Егоїзм - альтруїзм.
Це прекрасні людські якості. Як ви думаєте,
вони даються людині від народження?
(Відповіді дітей)
Справжній чоловік живе, вчиться, працює для
того, щоб ставати краще з кожним днем, щоб творити добро, робити світ кращим.
Якби всі люди на землі володіли такими якостями, не було б ні насильства, ні
тривоги, ні сліз.
Фізхвилинка
- Хоч ми вже й дорослі, але про відпочинок забувати не будемо.
ГРА: ,,Так - ні!” (Відповідаємо на питання жестами. «Так» - качаємо
головою зліва направо. ,,Ні”
- качаємо головою вгору, вниз.
• Ви сьогодні прийшли в школу?
• Сьогодні: 1 серпня?
• Ви відпочивали в канікули?
• Ви бруднулі?
• Ви учні 3 класу?
• Ви вчитеся в Петрівській ЗШ?
• Сьогодні йде дощ?
• Ви втомилися?
3. Перегляд відеоролика телеканалу ПЛЮС ПЛЮС
,,Легендарні обереги – наші!”
ПРОЕКТ ,,ЦЕ НАШЕ І ЦЕ ТВОЄ” - ЦЕ ЯСКРАВІ ТА ЗРОЗУМІЛІ
РОЗПОВІДІ ПРО ГЕНІАЛЬНІ ВИНАХОДИ, ПРИРОДНІ БАГАТСТВА, БЛИСКУЧІ ІДЕЇ, ЩО
ПРОСЛАВЛЯЮТЬ НАШУ КРАЇНУ НА ВЕСЬ СВІТ.
МУЛЬТФІЛЬМИ ,,ЦЕ - НАШЕ
І ЦЕ – ТВОЄ” НЕ ЛИШЕ ІНФОРМУЮТЬ, А Й
НАДИХАЮТЬ.
ІІІ. Заключна частина
Недарма кажуть: ,,Де
народився, там і пригодився”. Це про прихильності людини до місця, де він
народився, де ріс, де набував друзів; про прихильності до своєї роботи, до
людей з їхніми звичаями та традиціями. У кожного з вас своя дорога в житті,
свій шлях, але нехай у серці кожного з вас живе любов до рідної землі, рідного
краю, до рідного міста і вулиці, на якій ви жили, ЛЮБОВ ДО МАЛОЇ БАТЬКІВЩИНИ. Кожна
людина повинна принести користь, вкласти частинку своєї душі на благо своєї
Батьківщини. А що ми зараз можемо зробити для нашої малої Батьківщини?
(Вчитися, посадити дерева, доглядати за водоймами, за пам'ятниками, і т.п.)
Дітям з перших років життя говорять, що бути найдужчим, найкращим, найрозумнішим-це запорука досягнення успіху у житті.Завдання школи-навчити дітей того,як у подальшому житті використовувати набутий ними досвід для розв*язання власних проблем і досягнення успіху.Дякую за цікаві підходи та чудові види роботи на уроці.Хай щастить!
ОтветитьУдалитьДітям з перших років життя говорять, що бути найдужчим, найкращим, найрозумнішим-це запорука досягнення успіху у житті.Завдання школи-навчити дітей того,як у подальшому житті використовувати набутий ними досвід для розв*язання власних проблем і досягнення успіху.Дякую за цікаві підходи та чудові види роботи на уроці.
ОтветитьУдалитьДітям з перших років життя говорять, що бути найдужчим, найкращим, найрозумнішим-це запорука досягнення успіху у житті.Завдання школи-навчити дітей того,як у подальшому житті використовувати набутий ними досвід для розв*язання власних проблем і досягнення успіху.Дякую за цікаві підходи та чудові види роботи на уроці.
ОтветитьУдалитьМатеріал уроку цікавий та повчальний. Знадобиться не тільки вчителям, а й вихователям. Успіхів у нелегкій праці.
ОтветитьУдалить