пятница, 25 ноября 2016 г.

КОНСПЕКТ УРОКУ «ЦЕ – НАШЕ І ЦЕ – ТВОЄ!»

КОНСПЕКТ УРОКУ «ЦЕ – НАШЕ І ЦЕТВОЄ!»

        Герасименко Н.Г.,  вчитель початкових класів Петрівської ЗШ  І-ІІІ ст


Мета: - ознайомити учнів з основними історичними подіями становлення української державності, культурними здобутками, національними цінностями та досягненнями України в роки незалежності;
- формувати усвідомлене відчуття приналежності до української громади, почуття особистої відповідальності за долю держави та українського народу;
- виховувати повагу до державної символіки, історичних надбань, шанобливе ставлення до звичаїв, культурних традицій українців та представників інших національностей, котрі проживають в Україні.

Обладнання: державна символіка України – Прапор, Герб, Гімн; ілюстрації та фотознімки відомих куточків України, Європи, області; відеоролики телеканалу ПЛЮС ПЛЮС «Це – наше і це — твоє»; ілюстрації краєвидів України та рідного краю; елементи народної символіки
.
                                                     
                                                          Хід уроку

І. Організаційна частина

1. Привітання учителя:
   Діти, я рада бачити вас подорослівшими, порозумнівшими тепер уже в 4 класі. Поздоровляю вас з початком нового навчального року і бажаю великих успіхів у 4 класі. 4 клас достатньо важкий, але всі труднощі ми разом  обов'язково подолаємо.
Із завтрашнього дня у нас почнеться серйозна робота, трудові будні. І нехай цей рік буде для вас плідним, творчим та бадьорим, і треба докласти максимум зусіль, щоб досягти  найкращих результатів. Будь які труднощі долати  легше, якщо  поряд надійне плече друга на  яке можна спертися.
   2. ГРА: Давайте скажемо один одному самі потрібні та приємні слова, а заодно і згадаємо букви. Я показуватиму  букву, а ви називайте слова - прикметники на неї.
• Всі хлопці в нашому класі най... (С) - Сильні, смішні, симпатичні, справедліві,    
                                                                   спортивні ...     
• Всі дівчата в нашому класі най... (К) - культурні, красиві, кокетліві, класні ...
• А батьки в нашому класі най ...    (Д) - добрі, дружні, доброзичливі ...
• А уроки самі ......
   3  ,,День народжения!
А ще у нас сьогодні день народжения. А хто здогадався, хто святкує день народження? А день народжения сьогодні у нашого класу. Нашому класному колективу виповнилося рівно три роки, і пішов четвертий рік. Давайте привітаємо себе зі святом. І, як відомо, в день народження прийнято дарувати подарунки. Мій подарунок для вас – презентація ,,Мій клас.

 - А чи знаєте ви, діти, що не всі діти світу йдуть до школи 1 вересня?
 У Голландії, Норвегії і Швеції діти провчилися вже цілий місяць - вони пішли в школу 1 серпня.
 В Індії навчальний рік в самому розпалі. Він розпочався 1 квітня.
 В Австралії учні знову сідають за парти 1 січня.
 А в республіці Коста-Ріка вчора, тобто 31 серпня школах продзвенів останній, а не перший, дзвінок.
   4. Ворожіння.
      Яким же буде навчальний рік для вас?  (конверті  картинки)
Витягуйте одну, а я вам поясню, що вас чекає в цьому році.
ПТАХ - удача, як птах, непостійна, то прилетить, то полетить. Чи не зівай, злови її і тримай міцно!
МОРОЗИВО - воно таке холодне, чекай неприємностей, але щоб вони тебе не турбували - вчи домашнє завдання.
КВІТКА - не забудь привітати всіх учнів з початком навчального року.
КІТ ВЧЕНИЙ - мудрість в книгах! Читай побільше, ходи частіше в бібліотеку.
ВОЛОСЬКІ ГОРІХИ - тобі належить з особливим зусиллям гризти граніт знань. Вчи всі правила!
М'ЯЧ - не забувай протягом всього навчального року активно займатися фізкультурою. Пам'ятай: у здоровому тілі - здоровий дух!
СОНЦЕ - будь теплим і ласкавим, як сонечко, тоді і друзів у тебе буде більше. Всі захочуть погрітися в променях твоєї доброти.
ЗОЛОТА РИБКА - всі твої бажання збудуться тільки за однієї умови - не спізнюватися в школу.
ХУСТОЧКА- тобі доведеться трохи поплакати ... в кінці навчального року. Тобі так сподобається вчитися, що не захочеш йти на літні канікули.
ГЛОБУС - тебе чекає подорож. Куди і коли - поки незрозуміло. Головне - завжди вперед!
КІНЬ - пам'ятай - школа не іподром. Носитися по коридорах школи, як кінь - рисю, галопом  - небажано.
ЛАМПОЧКИ - тебе відвідає геніальна ідея.
ЛІНІЙКА - ти прийдеш до знань по прямій доріжці.
КНОПКА - вчи уроки, щоб не ,,прикололи”.
РУЧКА - не забувай записувати домашнє завдання.
КЛЮЧ - ти обов'язково знайдеш ключ до знань.
ЦУКЕРКА - тебе чекає солодке життя.

    5. КВІТКОВА ВІКТОРИНА для батьків.
     А тепер ми перевіримо, як наші батьки готові до навчального року. Ви стільки квітів принесли сьогодні в клас! Дуже дякую за увагу! А що ви знаєте про квіти? Спробуйте відповісти на мої запитання.
1. Коли, за народними прикметами і переказами, цвіте папороть? (У ніч на Івана Купала, 7 липня)
2. Як називається мистецтво складання букетів? (Ікебана)
3. Назва якої квітки має пряме відношення до царя звірів? (Звіриний зів)
4. Як звали людину, яка дуже хотіла зробити кам'яну квітку? (Данила-майстер)
5. Яка незвичайний квітка ………………………….
6. Які квіти, на думку Наташі Корольової, є вісниками розлуки? (жовті тюльпани)
7. Як називається універсальний засіб для визначення ступеня закоханості молодої людини до дівчини? (Ворожіння на ромашці)
8. Як називався напій давньогрецьких богів, зроблений з квіткового пилку? (Нектар)

ІІ. Основна частина

      Сьогодні - наш перший урок і говорити ми будемо про дуже серйозні і важливі речі. Про що зараз будемо говорити спробуйте визначити після того, як послухаєте вірш:

У всіх людей одна святиня,
Куди не глянь, де не спитай,
Рідніша їм своя пустиня,
Аніж земний в чужині рай.
Їм красить все їх рідний край.
Нема без кореня рослини,
А нас, людей, без Батьківщини.

 - Визначте тему уроку (висловлювання дітей).
   У нас розкішна земля, з великими можливостями. Земля, на якій Бог зібрав всі дива. Ми любимо свободу і вміємо захищати її. Ми творці, бо сильні духом. Ми різні, ми вільні. Україна у кожного своя, але для нас вона одна єдина. Їй лише 25 років, але вона прекрасна і вільна.
1. Бесіда за темою уроку.
    Дорогі діти!. Ми любимо свій край, свою Батьківщину і хочемо, щоб цвіли сади, росли ліси, діти ходили в школи і були щасливі, щоб у дорослих не було неприємностей. Але не всі наші мрії збуваються.
Ми живемо в тривожний час, коли зловісна тінь війни повзе по землі, намагаючись назавжди закрити від нас мирне небо. У новинах ми кожен день чуємо про вибухи, пожежі, теракти, збройні сутички, ДТП і т.д.
    Світ в люті від злочинів терористів на сході України.  Світ  сумує за загиблими в АТО. Ми дякуємо тим, хто нас оберігає, тим хто життя віддав,вклонімося. Вшануємо воїнів, що загинули в мирний час  в АТО хвилиною мовчання.
Хвилина мовчання.
2. Гра ,,Слова –синоніми
    Як зробити так, щоб не було насильства, болю, сліз, болісних страждань, тривоги, відчаю? Синонімами трагедії в нашій країні стали слова: злість, лють, ненависть, підлість, жорстокість ... Це погані слова. Вони отруїли радість сьогоднішнього свята. Давайте ці страшні слова замінимо іншими, антонімами.
(Слова підбирають діти, картки зі словами виставляються на дошці). Хорове читання виставлених слів:

• Злість - доброта.
• Ненависть - любов.
• Нелюдяність - великодушність.
• Жорстокість, гнів - милосердя.
• Байдужість - співчуття, чуйність, чуйність.
• Ворожість - дружелюбність.
• Егоїзм - альтруїзм.

    Це прекрасні людські якості. Як ви думаєте, вони даються людині від народження?
(Відповіді дітей)
    Справжній чоловік живе, вчиться, працює для того, щоб ставати краще з кожним днем, щоб творити добро, робити світ кращим. Якби всі люди на землі володіли такими якостями, не було б ні насильства, ні тривоги, ні сліз.
Фізхвилинка
- Хоч ми вже й дорослі, але про відпочинок забувати не будемо.
ГРА: ,,Так - ні!” (Відповідаємо на питання жестами. «Так» - качаємо головою зліва направо. ,,Ні” - качаємо головою вгору, вниз.
• Ви сьогодні прийшли в школу?
• Сьогодні: 1 серпня?
• Ви відпочивали в канікули?
• Ви бруднулі?
• Ви учні 3 класу?
• Ви вчитеся в Петрівській ЗШ?
• Сьогодні йде дощ?
• Ви втомилися?

3. Перегляд відеоролика телеканалу ПЛЮС ПЛЮС ,,Легендарні обереги – наші!”
 ПРОЕКТ ,,ЦЕ НАШЕ І ЦЕ ТВОЄ” - ЦЕ ЯСКРАВІ ТА ЗРОЗУМІЛІ РОЗПОВІДІ  ПРО ГЕНІАЛЬНІ ВИНАХОДИ, ПРИРОДНІ БАГАТСТВА, БЛИСКУЧІ ІДЕЇ, ЩО ПРОСЛАВЛЯЮТЬ НАШУ КРАЇНУ НА ВЕСЬ СВІТ.

МУЛЬТФІЛЬМИ ,,ЦЕ - НАШЕ І ЦЕ – ТВОЄ” НЕ ЛИШЕ ІНФОРМУЮТЬ, А  Й НАДИХАЮТЬ.
 ІІІ. Заключна частина
         Недарма кажуть: ,,Де народився, там і пригодився”. Це про прихильності людини до місця, де він народився, де ріс, де набував друзів; про прихильності до своєї роботи, до людей з їхніми звичаями та традиціями. У кожного з вас своя дорога в житті, свій шлях, але нехай у серці кожного з вас живе любов до рідної землі, рідного краю, до рідного міста і вулиці, на якій ви жили, ЛЮБОВ ДО МАЛОЇ БАТЬКІВЩИНИ. Кожна людина повинна принести користь, вкласти частинку своєї душі на благо своєї Батьківщини. А що ми зараз можемо зробити для нашої малої Батьківщини? (Вчитися, посадити дерева, доглядати за водоймами, за пам'ятниками, і т.п.)


4 комментария:

  1. Дітям з перших років життя говорять, що бути найдужчим, найкращим, найрозумнішим-це запорука досягнення успіху у житті.Завдання школи-навчити дітей того,як у подальшому житті використовувати набутий ними досвід для розв*язання власних проблем і досягнення успіху.Дякую за цікаві підходи та чудові види роботи на уроці.Хай щастить!

    ОтветитьУдалить
  2. Дітям з перших років життя говорять, що бути найдужчим, найкращим, найрозумнішим-це запорука досягнення успіху у житті.Завдання школи-навчити дітей того,як у подальшому житті використовувати набутий ними досвід для розв*язання власних проблем і досягнення успіху.Дякую за цікаві підходи та чудові види роботи на уроці.

    ОтветитьУдалить
  3. Дітям з перших років життя говорять, що бути найдужчим, найкращим, найрозумнішим-це запорука досягнення успіху у житті.Завдання школи-навчити дітей того,як у подальшому житті використовувати набутий ними досвід для розв*язання власних проблем і досягнення успіху.Дякую за цікаві підходи та чудові види роботи на уроці.

    ОтветитьУдалить
  4. Матеріал уроку цікавий та повчальний. Знадобиться не тільки вчителям, а й вихователям. Успіхів у нелегкій праці.

    ОтветитьУдалить