пятница, 25 ноября 2016 г.

УРОК ЧИТАННЯ Тема. Звук [к]. Позначення його буквами К, к («ка»)

УРОК ЧИТАННЯ
Тема. Звук [к]. Позначення його буквами К, к («ка»)
( уроки навчання грамоти 1 клас)

      Данильчук О.М. учитель початкових класів Балахівська ЗШ І – ІІІ ст

Мета: ознайомити учнів з буквою к («ка»), її звуковим значенням; формувати вміння виконувати синтетичні та аналітичні дії зі звуками; вчити читати склади, слова з новою буквою; розширювати уявлення про слова, що звучать однаково, але мають різне значення; збагачувати словниковий запас дітей; розвивати мовлення, мислення; виховувати бережливе ставлення до братів наших менших.
Обладнання: предметні малюнки; ;  малюнок Колобка.
            ХІД УРОКУ
I. Організаційний момент
Учитель перевіряє наявність на партах у дітей необхідного приладдя, готовність учнів до уроку.
II. Мотивація навчальної діяльності
1. Гра «Впізнай казку»
— До нас на урок завітав казковий персонаж. Він дуже полюбляв співати:
Я по засіку метений,
Я на сонці печений,
Я від діда утік, я від баби утік
І від тебе втечу!
— Здогадалися, хто це?
— Назвіть героїв цієї казки.
— Як же називається казка?
2. Синтетичні та аналітичні дії зі звуками слова колобок
— Що ви можете сказати про перший і останній звук у цьому слові?
— Назвіть його.
— Як ви гадаєте, який звук будемо вивчати на уроці?
III. Повідомлення теми і завдань уроку
Звук [к] ми будемо вивчати,
Його згадаємо не раз.
І букву, що його позначає,
Враз запам’ятає увесь клас.
Також читати будем, друзі,
Склади, слова, цікавий текст.
І скоромовку вивчим дружно,
І букву надрукуєм  теж.
IV. Вивчення нового матеріалу
1.      Ознайомлення з новим звуком
1) Виділення звука [к].
КЛЮЄ КУРКА КРУПКУ
Курник
Кривенький
На горбку.
Гарненька
Курка
В курнику.
Не турбуйте
Курку!
Клює
Курка
Крупку.
Крупка
Дрiбненька,
Курка
Рябенька.
2) Вивчення скоромовки (з елементами ейдетики).
3) Артикуляція звука [к], віднесення його до приголосних.
2. Аналітико-синтетичні вправи
1) Гра «Прочитай  склад – доповни слово». ( Додаток 1 )
— Утворіть всі можливі склади зі звуком [к].
2) Гра «Назви звуки».
— Учитель називає склад, учні називають звуки, які його утворили.
3) Гра «Мікрофон по колу».
Учні добирають свої слова з новим звуком.
Фізкультхвилинка
Руки вгору підіймаєм,
А тоді їх опускаєм,
А тоді скоріш, скоріш
Тупай, тупай веселіш.
V. Ознайомлення з новою буквою
1. Розглядання букви. Аналіз її графічної будови. Добирання предметів з навколишнього середовища, схожих на букву к .
Заучування вірша ( з елементами ейдетики).


2. Місце букви в касі.
3. Повторення правил сидіння за партою, вимог щодо того, як тримати і розміщувати зошит під час письма.
4. Друкування літер К, к у зошитах.
5. Читання складів з вивченою буквою.
На дошці —  вивчені  букви  , всередині буква к («ка»), на промінцях — а, о, і, и, у. Під керівництвом учителя діти читають прямі та обернені склади.
6. Читання анаграм
—  Використовуючи підказки, назвіть тварин, які живуть в зоопарку.
ЛСОН, ИЛС, КРКУА, ВВКО, ВРНОО, ВПАМА, ЛІВ
(Слон, лис, курка, вовк, ворон, мавпа, віл)
— Які ще звірі можуть жити в зоопарку?
7. «Кут зору»

VI. Робота за Букварем
1. Складання звуко-складових моделей слів
2. Робота зі складовою таблицею
Читання складів по горизонталі, по вертикалі з нарощуванням темпу.
3. Добирання слів зі спільними частинками за звуковим складом
Учні разом з учителем пояснюють значення утворених слів. Звертається увага на слова: колос — колосок, колосок — колоски.
4. Робота з омонімами (без уживання терміна)
5. Читання слова волошки, складання з ним речення
Фізкультхвилинка (вправа для очей)
А тепер новее  завдання —
Оченятам тренування:
Раз — дивлюсь удалечінь.
(30 секунд дивитись на об’єкт удалині.)
Два — в долонці відпочинь.
(Перевести погляд на долоньку.)
Вправа повторюється 20 разів.
VII. Робота за Букварем
1. Читання слів у стовпчиках
2. Робота над текстом
VIII. Підсумок уроку
— З яким новим звуком ви ознайомилися на уроці?
— Дайте характеристику цьому звукові.
— Назвіть букву, якою він позначається на письмі.
— Пригадайте скоромовку, яку вивчили на уроці.
Розкажіть віршик про букву «ка»
— Яке слово має кілька значень?
— Що ви запам’ятали про сокола?



































5 комментариев:

  1. Ідея уроку дуже цікава не тільки для 1 класу. Вона захопить діток ще на початку уроку,так як початок уроку розпочинається з казки , а казка захоплює дітей і вони здобувають свої знання не помічаючи труднощі, що зустрічаються на їхньому шляху.У творчого вчителя Данильчук О.М. діти поринають у казковий світ. Зичу міцного здоров'я.

    ОтветитьУдалить
  2. Завдання вчителя початкових класів полягає у тому, щоб створити на уроці дійсно казкові умови, з яких будь-яка дитина могла б просуватися шляхом власної досконалості, уміла мислити самостійно, нестандартно.

    ОтветитьУдалить
  3. Цікаві підходи до організації і методики уроку. Використання ігрових форм роботи, елементів ейдетики, пощукових та логічних завдань полегшують навчання першокласників,сприяють виріщенню проблеми наступності.

    ОтветитьУдалить
  4. Дякую Вам, Олено Миколаївно, за розробку сучасного уроку. Новітні технології стрімко ввірвалися в усі сфери нашого життя.Вони спрощують спілкування та співробітництво.Результатвність у роботі досягаються шляхом впровадження інноваційних технологій, пошуками відповіді на питання: "Як навчити, як створити сприятливі умови засвоєння нового матеріалу?"

    ОтветитьУдалить
  5. Гра є постійним супутником учнів початкової школи і вдале використання вчителькою саме такої форми роботи дає можливість досягти бажаних результатів.

    ОтветитьУдалить