пятница, 25 ноября 2016 г.

ІНТЕЛЕКТУАЛЬНО-РОЗВАЖАЛЬНА ГРА: «Інформатичний калейдоскоп»

ІНТЕЛЕКТУАЛЬНО-РОЗВАЖАЛЬНА ГРА:
«Інформатичний калейдоскоп»

Уланова Л.М., вчитель інформатики Іскрівської ЗШ І-ІІІ ст

Мета:
·    підвищити рівень знань учнів з інформатики; збудити прагнення учнів продемонструвати знання та вміння з інформатики;
·    розвивати творчі й інтелектуальні здібності дітей, інтерес до вивчення інформатики, самостійність та наполегливість, розвивати уміння учнів застосовувати набуті знання  в нестандартних ситуаціях;
·    виховувати вміння працювати у команді, почуття відповідальності, виховувати повагу один до одного, вчити дітей триматися перед глядачами, бути привабливими, цікавими для присутніх.
Обладнання: презентація заходу https://drive.google.com/drive/my-drive, таблички «Відповідь готова»,  картки із завданнями до практичних конкурсів, протокол гри.
Хід заходу
Ведучий.   Шановні  друзі! 
             Розпочинаємо інтелектуально-розважальну гру  „Інформатичний калейдоскоп”. Красива, гарна, приваблива назва, добре знайоме  з дитинства  слово. Хто із вас не тримав в руках  цієї іграшки, в захопленні не спостерігав, як  змінюються в ній форми і кольори  загаткових  скелець! В нашій грі теж  змінюватимуться кольори-завдання. Ми будемо подорожувати від станції до станції, які мають  такі чудові назви: „Словесна”, „Картинки”, „Фолькльорний серпантинок”, „Друкарська”, «Музична». І всі чекатимемо, як у калейдоскопі, чогось кращого і незвичайного.
А тепер познайомтесь із учасниками. Кожна команда зараз представить себе, назве свій девіз та продемонструє свою емблему .
                                   (Виступи команд)
(Журі підводить підсумки виступів команд)
 Ведучий: Вітаємо і бажаємо успіху!
Минають дні, минають роки,
Прогрес крокує повсякчас,
І вже новиночки науки
Прийшли до школи і до нас.
Просторий клас, а в нім – машини,
І кожному – як би пізнать.
Світ, що несе в собі таїни,
Твій розум прагне розгадать.
То ж не барімося, до діла
І зараз конкурс проведем,
Та інформатиків умілих
Сьогодні тут ми віднайдем.              
 Гра починається! Клейдоскоп починає крутитись!
                Перша зупинка „Словесна”
Ведучий: На цій станції зупинилися найкращі знавці термінів інформатики. Я, впевнена, що ви дуже гарно справитесь із завданням, яке буде зараз оголошено.
У перерахованих словах необхідно замінити одну букву і отримати нове слово, пов'язане з інформатикою і комп'ютерами, і пояснити його значення.

1. Блік
Блок
2. Болонка
Колонка
3. Драйзер
Драйвер
4. Інтернат
 Інтернет
5. Кафель
Кабель
6. Клок
Блок
7. Нависання
Зависання
8. Олово
Слово
Відгадане слово – 1 бал. На виконання 3 хв.
(Журі підводить підсумки виконання завдань учасниками)
  Ведучий: Назва станції говорить про те, що на ній зупинилися ті, хто розпізнає картинки. Слухаємо уважно завдання.
      Завдання: На екрані перед вами, на 2 хвилини зявляться картинки, вам потрібно написати назву того що зобреженно.
За кожну правильно відгадану картинку – 1 бал.
Перед вами версії програмістів відомих прислів'їв і приказок. Спробуйте пригадати, як звучать вони в оригіналові.

Комп'ютер пам'яттю не зіпсуєш.
(Кашу маслом не зіпсуєш.)
Дарованому комп'ютеру в системний блок не заглядають.
(Дарованому коню в зуби не дивляться.)
Всякий кабель своє гніздо любить.
(Всяка птиця своє гніздо любить.)
Не все WINDOWS, що висить.
(Не все золото, що блищить.)
Провідник до файлу доведе.
(Язик до Києва доведе.)
Не ідентифікатор красить файл, а файл — ідентифікатор.
(Не ім'я красить людину, а людина ім'я.)
Що з Корзини видалене, то пропало.
(Що з возу впало, то пропало.)
Все скомпонується — програма буде.
(Все перемелеться — мука буде.)
З хворої дискети на здоровий вінчестер.
(З хворої голови на здорову.)
Антивірусна програма — застава здоров'я комп'ютера.
(Чистота — застава здоров'я.)
Усяк web-дізайнер свій сайт хвалить.
(Усяк кулик своє болото хвалить.)
Вірусів боятися — в Інтернет не ходити.
(Вовків боятися — в ліс не ходити.)
Вінчестер — дзеркало душі користувача.
(Очі — дзеркало душі.)
За правильно відгадане прислів’я чи приказку – 1 бал.
(Журі підводить підсумки виконання завдань учасниками)
Ведучий: Поки Журі підводить підсумки виконання завдань учасниками проведемо вікторину з глядачами.                     
Запитання
  1. З чого складається комп’ютер?
  2. Як використовується коп’ютер?
  3. Чи є у комп’ютера   пам'ять?
  4. Які є пристрої введення?
  5. Які бувають монітори?
  6. Для чого призначений принтер?
  7. Яка програма служить для підготовки документів, ділових паперів?
  8. Скільки клавіш на клавіатурі?
(Самому активному учаснику вручається приз,
підведення підсумків конкурсу )
 Ведучий: За 5 хвилин потрібно у текстовому редакторі  надрукувати текст. Відкрийте конверти і розпочинайте. В кого текст буде складатися з більшої кількості слів, той переможе. Увага звертається на розділові знаки та помилки.
Текст для друку
Сойка
     Сойка — птах невеликих розмірів, масою 200 г. Забарвлення  строкате, рудувато-коричневе. На крилах має яскраві  голубі смуги .
     Сойка — осілий птах. Живиться жолудями, горіхами, ягодами, а навесні і влітку — комахами, іноді яйцями і пташенятами дрібних птахів, дрібними гризунами, жабами.
     Гніздо сойка будує на деревах, з тоненьких гілочок, трави, корінців. В кінці травня самка відкладає 5-6 яєць. Насиджують яйця обидва птахи. Через 16-17 днів вилуплюються пташенята. Батьки турбуються про них протягом 3 тижнів. Після вильоту пташенят, птахи утворюють сімейні зграйки і кочують по лісах у пошуках їжі.
      Сойка— корисний птах. Сприяє поширенню насіння дерев, ховаючи в землю про запас жолуді, горіхи, які згодом проростають. Цих птахів потрібно охороняти.
Ведучий: Поки представники команд виконують завдання ми розгадаємо ребуси.
 (Самому активному учаснику вручається приз,
 підведення підсумків конкурсу )
 Ведучий: І нарешті ми доїхали до останньої зупинки. Назва її „Музична”. Кожна команда задалегіть підготувала номер художньої самодіяльності. Давайте подивимося як справилися з цим завданням наші учасники.
(Виступи команд)
(Підсумки конкурсу)
Отже, зупинки закінчились, калейдоскоп зупинився.
Журі підводить підсумки, визначає переможця.
Ведучий: Ми щиро вітаємо наших переможців. А тим, хто не виграв, бажаємо в наступній грі перемогти!

4 комментария:

  1. Цікава гра, цікаві підходи. Головне, вчити з радістю.

    ОтветитьУдалить
  2. інтелектуально-розважальна гра мене зацікавила, спробую провести її зі своїми учнями. Дякую!Бажаю творчих злетів!

    ОтветитьУдалить
  3. Этот комментарий был удален автором.

    ОтветитьУдалить
  4. Дуже цікава гра. Так тримати.

    ОтветитьУдалить