УРОК З ПРИРОДОЗНАВСТВА
«НЕЖИВА ПРИРОДА»
Тема уроку: Підсумковий урок
з теми «Нежива природа»
Мета
уроку:
Дидактична мета: Удосконалення вмінь виділяти в
предметах нові ознаки, зіставляти предмети неживої природи за однією ознакою,
визначати їх значення в природі;
Вчити (за допомогою) вчителя робити
висновки - узагальнення за результатами виконаних практичних навчальних
завдань;
Сприяти стимулюванню навчальних досягнень
першокласників та збереження їх здоров'я шляхом введення в урок
здоров’язбережувальних технологій (танцювальна фізкульт- хвилинка, релаксація).
Розвивальна мета: Розвиток комунікативних
навичок, пізнавальної та дослідницької діяльності; вміння висловлювати
взаємозв'язки в довкіллі.
Виховна мета: Виховування взаємоповаги під час роботи
в групах,відпові -
дальності, дбайливого ставлення до
природних багатств.
Тип уроку: урок узагальнення та систематизації
знань.
Форма проведення: урок - мандрівка у супроводі ІКТ з елементами
тренінгу та групової роботи.
Обладнання уроку: ІКТ, відеозаписи:«Сонце»,
«Повітря», аудіо записи: мінусовка до
пісеньки «Голубий вагон», музика до телепередачі «В світі тварин», звуки дощу,
струмочка;карта - подорожі «Скарби неживої природи», роздатковий матеріал,
кольорові олівці,фішки для оцінювання.
Хід уроку
(лунає
музика «В
світі тварин»)
1.Привітання
вчителя:
Починається
урок.
Незвичайний
і цікавий.
Тож гостей зібрав чимало.
Повернімося
обличчям до гостей
І лагідно промовимо:«Добрий день»
2.Гра
«Я бажаю тобі успіху...»
Сьогодні
у нас незвичайний урок,
Сьогодні
ми зробимо ще один крок
В
країну Природи, в країну чудову.
Що
нас там чекає - нам ще невідомо
Рукою
легенько я лише махну
І вкрай цей чудовий вас всіх поведу.
3.
Об'єднання в групи.
Сьогодні
у нас незвичайний урок, ми відправляємося в заочну подорож по країні «Нежива
природа» за скарбами. (Поділ учнів на
групи)
4.
Фенологічні
спостереження
-
Діти, подивіться у віконце і скажіть який сьогодні стан
неба?
-
Чи є на небі сонечко?
-
Чи були опади на протязі тижня?
-
Яка согодні погода?Тепла чи холодна?
(Запис у табличку спостережень)
5.
Знайомство
із картою подорожі.
6.
Повідомлення
про оцінювання навчальних досягнень
(На
кінець подорожі ми дізнаємося,які
скарби є у неживої природи. А в кінці
ми теж знайдемо свої скарби - скарби знань, цобачимо, який вагон - група їх
назбирає найбільшу кількість)
8.
Складання асоціативного куща «Природа»
- Якою буває природа?
- Що відноситься до живої
природи?
- Чому рослини, тварини,
людина - жива природа?
- Ну
що ж, час і нам відправлятися в нашу чарівну мандрівку.
(Звучить музика
«Голубий вагон»
П.
Узагальнення та систематизація знань, умінь та навичок.
1.
Зупинка « Відгадайка»
Ми
під'їхали до першої зупинки. Щоб дізнатися про перший скарб нам треба відгадати
загадку
За
лісами, за горами
Золотий
кружок встає.
Що це?(Сонце)
( відео про Сонце)
(робота
в групах)
1 група - Які рослини схожі на
Сонце? ( Соняшник, кульбабка, апельсин)
2 група
-
Відновити прислів'я про Сонце
(
Сонце світить, Сонце сяє - вся природа воскресає)
3 група - розповідь про Сонце.
Висновок:
Сонце дає Землі тепло, світло, енергію, красу, життя.
(
знову сіли на потяг і поїхали далі)
2.
Зупинка «Встигайка»
Знову
зупинка, нас чекає другий скарб, а який - відгадайте загадку.
Де
не ступиш, всюди маєш,
Хоч
не бачиш, а вживаєш ( повітря)
-
Давайте пригадаємо, що ми знаємо про повітря, а в цьому нам допоможе відео.
(Завдання
для груп)
1 група
– назвати
властивості повітря;
2 група
- назвати
забруднювачів повітря;
3 група
- назвати,
кому потрібне
повітря;
Висновок: Повітря - це наше життя і його слід
берегти від забруднення.
Увага!!!
Далі ми з вами потрапляємо на танцювальку зупинку «Відпочивай – ка»
(
танцювальна фізкультхвилинка)
3.
3упинка «Добавляй- ка»
Третій
скарб - це відповідь до загадки
Що
таке: пливе і ллється,
Часом
на камінь дереться.
Як немає - все всихає
Звірі
й птахи помирають (Вода)
«Експрес - опитування»
•
Яку
воду можна носити в решеті?
•
Намистинки
нові ніч згубила у траві
•
Під
час кипіння із чайника іде...
Але
Вода не хоче вас відпускати, просить в гру з нею пограти. Чи знаєте ви
яке ж вода має значення? (діти отримують капельки із значенням води , називають
їх і кріплять на дошку.)
Вода
задоволена вашими відповідями та аргументацією і надає нам можливість
відпочити.
•
Хвилинка
релаксації:
-звуки джерела.
Висновок: Без води на Землі немає життя.
( знову потяг нас кличе в дорогу)
4.
Зупинка «Підземелько»
Ми
з вами під'їхали до останньої зупинки.
Що за скарби тут заховані?
-
Як
називається верхній шар Землі?
-
Як
називаються скарби, які знаходяться під землею і на землі?
1
група
– З чого складається грунт?
2
група
- Для кого грунт є домівкою?
3
група
– Яке значення має грунт для живих організмів?
(відповіді прикріплюють на дошку)
Так, які скарби має «Нежива
природа»?
Знову
нас потяг кличе, їдемо додому, в школу.
Підсумок
уроку.
Ось
і уроку кінець, хто працював - молодець, Що сподобалось вам - поділіться. Що не
сподобалось - поділіться. (Діти говорять...)
А
зараз настала хвилююча мить, кожна група - вагон рахують кількість своїх
срібних горішків. Скільки скарбів отримала група №1, №2, №3 )
Я дякую вам за цікаву роботу.
Ви сьогодні були маленькими дослідниками і
мені хочеться вірити, що в майбутньому свої наукові досліди продовжити, будете
берегти і примножувати багатства живої і неживої природи.
На честь ваших високих навчальних досягнень -
феєрверк.
А
що ми побажаємо нашим гостям, адже вони були поруч із нами і допомагали на
протязі всього уроку.
-
Ми
бажаємо Вам, щоб Ви завжди знаходили Скарби Здоров'я, Успіху і Щастя!!! До
побачення!!!
Дякую вчителю за гарну форму співпраці, а першокласникам-дослідникам хочеться побажати втілювати набуті знання в життя.
ОтветитьУдалить