пятница, 25 ноября 2016 г.

УРОК ТРУДОВОГО НАВЧАННЯ 3 КЛАС "ОРІГАМІ"

УРОК ТРУДОВОГО НАВЧАННЯ 3 КЛАС
Жушман В.М., вчитель початкових класів Зеленської ЗШ І – ІІ ст

Тема: Орігамі. Виготовлення виробів технікою орігамі. Практична робота «Пташина родина» (групова робота).
Мета: Продовжити вивчення основ техніки ори гамі. Вчити учнів виготовляти об’ємні вироби складанням з паперу та створювати з них композиції. Формувати в учнів уміння й навички виготовлення виробів у техніці оригамі.  Вдосконалювати навички роботи з папером. Розвивати дрібну моторику рук, уяву, естетичні почуття. Виховувати відповідальність за кінцевий результат під час групової роботи, охайність, взаємодопомогу, бажання творити.
Обладнання: Демонстраційний матеріал – фото презентація створена вчителем, зразок виробу «Пташина родина», виготовлений вчителем.
Для індивідуального користування – кольоровий папір та картон для виготовлення композиції, клей ПВА , серветка, підручник Сидоренко В.К. «Трудове навчання» для 3 класу.
Хід уроку
І. Організація класу. Перевірка готовності до уроку.
- Зараз урок трудового навчання. Перевірте готовність до уроку, наявність інструментів та матеріалів.
Діти, певно кожен з вас
І,гадаю, вже не раз
Паперовий аркуш брав,
З нього, граючись, складав

Чи то човника, чи пташку,
Чи кишеньку чи баклажку,
Чи то жабку, чи жучка,
Чи то просто літачка.

Тож вернімось разом з вами
До складання знову,
Про мистецтво ори гамі
Поведемо мову.


Це японське давнє слово
Й вам не зайве знати:
Ори  по-японськи
Означає щось складати.

А папір японці
Називають гамі
Коли з нього щось складають,
Кажуть – оригамі.

Це мистецтво у Країні                                         (слайди Японія)
Вранішнього Сонця
Здавна знають і шанують,
Люблять всі японці.

А тепер воно відомим
Стало в усім світі.
Розпочнемо й ми знайомство
З цим мистецтвом, діти.

ІІ. Актуалізація опорних знань.
-Отже , «оригамі» японською – складений папір.
-Як ви вважаєте чому саме в Японії зародилось це мистецтво?
 Справа в тому що папір був винайдений в Китаї. Японці виготовляти папір не вміли і тому їм доводилось його  купувати.  Але один монах, не зважаючи на заборону передав виготовлення паперу японцям. Папір був надзвичайно дорогий, і тому його використовували при монастирях. Перші вироби з паперу, це були коробочки, в які складали шматочки риби і овочів, і підносилися як жертвоприношення.
(показ слайдів)
  Пізніше оригамі вийшло за межі храмів. Аристократи, придворні люди, знать та інтелігенція мали вміти складати оригамі . Це вважалося ознакою освіти та вишуканістю манер. Між цими людьми велася переписка, так записки складалися у вигляді журавлів, метеликів, квітів тощо.
-Як ви вважаєте для чого?
(Символ дружніх відносин та для збереження таємниці.)
 Поступово оригамі з церемоніального мистецтва перетворилося на цікаве дозвілля. У другій половині  ХІ століття і в європі ознайомилися з класичними фігурками оригамі,          А згодом навчилися складати і свої варіанти, не залежно від японців.
Всесвітньо віддомий майстер  -  Акіра Йошидзава              (слайд фото)                        Не лише винайшов сотні нових фігур, а й посприяв найширшому розповсюдженню оригамі у всьому світі, його роботи – унікальні.
ІІІ. Фізкультхвилинка.
-Ми з вами згадали що таке оригамі,також ви відкрили для себе щось нове.
Тепер і ми з вами попрацюємо в цій техніці, а що ми будемо робити, спробуйте відгадати загадку.
1.  Хто співає на паркані
У червонім чобітку
Ку-ку-рі-ку! (слайд півень)

              2.  Кругом бочки
Бігають жовті клубочки.  (слайд квочка)

  Чи здогадалися, ви яку родину ми будемо сьогодні виготовляти?
Це  буде півень і квочка з курчатами. Композиція в нас буде не на площині, а об’ємна. (показ зразка композиції)
Інструктаж з техніки безпеки . (слайди)
Порядок роботи .   (слайд)
ІV. Практична робота.
(слайд прислів’я)
Поясніть прислів’я: «Якщо роботі не сядеш на шию, то вона тобі сяде»
(треба бути наполегливим, якщо, навіть щось не зразу виходить, бо не буде результату.)
Отже пам’ятайте, від вашої уважності та охайності залежить результат роботи групи, допомагайте один одному ,але не заважайте.     (слайд схема, підручник ст.49)
(виставка робіт)
V. Фізкультхвилинка.
VІ.Підсумок уроку.
-Що таке оригамі?
-З відки воно прийшло до нас?
Продовжте речення:
-Мені було цікаво…
-Мені було важко, коли…
-Мені допоміг…
-Поясніть прислів’я «маленька праця краща за велике безділля»    (слайд)

VII.Прибирання робочих місць

Комментариев нет:

Отправить комментарий