понедельник, 28 ноября 2016 г.

ТРЕНІНГ «ДИТЯЧО-БАТЬКІВСЬКІ ВІДНОСИНИ»

   ТРЕНІНГ «ДИТЯЧО-БАТЬКІВСЬКІ ВІДНОСИНИ»

Горністова І.А., практичний психолог Петрівської ЗШ I ст., філії НВО

Мета:
• встановлення і розвиток відносин партнерства і співробітництва батьків з дитиною;
• розвиток почуття співпереживання, формування вміння розуміти стану та інтереси один одного;
• створення ситуацій взаємодії та співпраці.
Завдання:
§        створити умови для емоційного зближення членів сім'ї;
§        створити умови для полегшення адаптації дитини до шкільного життя;
§         розширення можливостей розуміння своєї дитини;
§        вироблення нових навичок взаємодії з дитиною;
§        допомогти дітям познайомитися з іншими дітьми;
§        формувати навички емоційної підтримки у дітей і батьків.
Обладнання:
Альбомні  листи, аркуш ватману, кольорові олівці, ручки, фломастери, диск «Топ-топ, хлоп-хлоп» Є. Желєзнова, по 7 різнокольорових пелюсток на кожну пару, основа для наклеювання і клей-олівець, картинки для колажу.

Тривалість заняття: 1-1,5 години.
Учасники тренінгу: батьки і діти (майбутні першокласники).

Хід тренінгу

Психолог:
-         Здрастуйте дорогі батьки і діти. Я рада вас вітати на нашому тренінгу «Давай разом». Сьогодні ми дізнаємось   багато цікаво про ваші родини і про вас самих. Але перш ніж почати, давайте познайомимося один з одним.

Вправа:  Знайомство
Мета: зближення учасників групи.
Інструкція: у мене в руках клубочок. Зараз ми будемо передавати його по колу і називати своє ім'я, розповідати усім  про те, що він любить робити більше всього. Я почну, а продовжить той, хто сидить праворуч від мене.

Психолог:
-      Ось ми всі і познайомилися, а зараз давайте подаруємо один одному частинку себе. Просто повернемося і посміхнемося сусідові справа, зліва.

Вправа  «Подаруй усмішку»
Мета: зняття емоційної напруги, підвищення позитивного настрою і згуртованості групи.
Діти і батьки сидячи в колі, повертаються один одному і посміхаються.
Психолог:
-            Як стало тепло і затишно у нас в залі від ваших посмішок. Але все ж чогось не вистачає, давайте трохи прикрасимо наш зал. Щоб він став більш яскравим і барвистим. Подивіться у нас на підлозі лежать пелюстки квітів. Всі вони різного кольору. Давайте зараз зберемо пелюстки і зробимо ось таку квітку (показую квіточку). Ви самі повинні вирішити, хто буде збирати пелюстки, а хто клеїти. Ви можете зробити це разом, головне, щоб пелюсток у квіточки було рівно сім і всі вони були різних кольорів. (Учасники пари повинні домовитися, хто буде збирати пелюстки, а хто наклеїть їх на основу.)

Вправа  «Чарівна квітка»
Мета: формування вміння взаємодії, вміння домовлятися і спільно виконувати роботу, формування почуття співпереживання один за одного.
- Ну от наші квіточки готові, але ці квіточки не прості. Вони мають чарівну властивість-виконувати бажання. Кожна людина про щось мріє. Давайте зараз всі напишемо на пелюстках квітів свої бажання. Тільки як бути, адже листочків всього 7 і кожен з вас повинен загадати по  3 бажання, а що робити з рештою 1 пелюсткою, хто буде писати бажання на ньому?
(Відповіді батьків та дітей).

Вправа  «Загадай бажання»
Мета: формування вміння слухати іншого, наблизити до внутрішніх потреб і бажань дитини і дорослого, розвиток співпраці, визнання права дитини на вибір.
Діти і дорослі загадують бажання: дитина - 3, батько - 3, а одне спільне.
-  А зараз розкажіть, про що ви мрієте?
Обговорення бажань.
- Ось і добре, я думаю, ви багато дізналися один про одного. Сподіваюся, що всі ваші бажання рано чи пізно здійсняться.  Всі просто молодці!

   Мабуть вже втомилися? Давайте відпочинемо. Просто слухаємо музику і виконуємо рухи.
Музична вправа  «Топ – хлоп» Є. Желєзнова
Мета: зняття психоемоційного напруження, зняття м'язового напруження.
-  Дякую вам. А тепер давайте повернемося на місця. І для кожної пари я приготувала нове завдання. Зараз ми пограємо в гру «Відгадай-но». Запрошую когось із пари підійти та обрати конверт із завданням. Вам потрібно буде показати без слів, за допомогою жестів, те, що написано на картці, а інші учасники повинні вгадати, що ж там написано.

Вправа «Відгадай-но»
Мета: розвиток уяви, уміння використовувати невербальні засоби спілкування, розвиток дрібної і великої моторики, створювати ситуацію співробітництва.
Діти і дорослі вибирають картки з завданнями, і показують, що на них намальовано жестами та мімікою. Інші учасники відгадують.
- Які ви молодці, з вас вийшли чудові актори. А зараз подивимося, які з вас вийдуть  художники. Давайте пограємо в гру. Називається одна «Двоє з фломастером».
Інструкція. Перед вами листок паперу, і фломастер. Ви, тримаючи один фломастер удвох повинні намалювати малюнок, який буде відображати ваш настрій.

Вправа «Двоє з одним фломастером»
Мета: сформувати навички взаємодії, розвиток комунікативних навичок і уяви.
Далі йде спільна робота в парах.
-  Які ви всі молодці, швидко впоралися із завданням.  Який же у вас зараз настрій?
Психолог:
- На сьогоднішньому тренінгу ми ближче пізнали один одного, наш зал наповнився посмішками і радістю. І я хочу, щоб всі ми запам'ятали про цей день. Подивіться, у мене в руках плакат, звичайний білий плакат, давайте зараз оживимо його, і на цьому плакаті всі разом створимо невелику частину нашого спільного дому, нашого майбутнього класу. Для створення вашого колажу у вас є картинки, фломастери, олівці, ви можете все це використовувати.

Вправа «Колаж»
Мета: розвиток фантазії, згуртованості колективу.
Показ колажу.

Вправа «Прощання»
Мета: створення позитивного емоційного фону.
-  Сьогодні мені було дуже приємно бачити усіх вас, давайте візьмемо клубочок і кожен, у кого він виявиться в руках, розповість, що йому сподобалося і запам'яталося найбільше на нашому тренінгу. Я хочу подякувати вам усім. До побачення!



4 комментария:

  1. Гарна форма роботи. Цікаві вправи.Такі види діяльності сприяють згуртуванню батьківського колективу, допомагають встановити зв'язок педагога та батьків.

    ОтветитьУдалить
  2. Таке тренінгове заняття корисне як для дітей, так і для батьків. Потрібно посіяти в душах почуття доброти, взаєморозуміння один одного. А також потрібно вчити батьків адекватно оцінювати свою дитину по відношенню до інших. Всі рівноправні, нікого не можна принижувати.
    Всі учасники навчально - виховного процесу зацікавлено виконують такі вправи, бо словесні наставляння діють мало, а дієвість змушує кожного замислитися над своєю соціальною поведінкою. Це цікаво і корисно!

    ОтветитьУдалить