ТРЕНІНГ «ДИТЯЧО-БАТЬКІВСЬКІ ВІДНОСИНИ»
Горністова І.А., практичний
психолог Петрівської ЗШ I ст., філії НВО
Мета:
• встановлення і розвиток відносин партнерства і співробітництва батьків з дитиною;
• розвиток почуття співпереживання, формування вміння розуміти стану та інтереси один одного;
• створення ситуацій взаємодії та співпраці.
• встановлення і розвиток відносин партнерства і співробітництва батьків з дитиною;
• розвиток почуття співпереживання, формування вміння розуміти стану та інтереси один одного;
• створення ситуацій взаємодії та співпраці.
Завдання:
§
створити умови для емоційного
зближення членів сім'ї;
§
створити умови для полегшення
адаптації дитини до шкільного життя;
§
розширення можливостей розуміння своєї дитини;
§
вироблення нових навичок
взаємодії з дитиною;
§
допомогти дітям познайомитися з
іншими дітьми;
§
формувати навички емоційної
підтримки у дітей і батьків.
Обладнання:
Альбомні листи, аркуш ватману, кольорові олівці, ручки,
фломастери, диск «Топ-топ, хлоп-хлоп» Є. Желєзнова, по 7 різнокольорових
пелюсток на кожну пару, основа для наклеювання і клей-олівець, картинки для
колажу.
Тривалість заняття: 1-1,5 години.
Учасники тренінгу: батьки і діти (майбутні першокласники).
Тривалість заняття: 1-1,5 години.
Учасники тренінгу: батьки і діти (майбутні першокласники).
Хід тренінгу
Психолог:
-
Здрастуйте дорогі батьки і діти. Я рада вас вітати на нашому тренінгу «Давай
разом». Сьогодні ми дізнаємось багато
цікаво про ваші родини і про вас самих. Але перш ніж почати, давайте
познайомимося один з одним.
Вправа: Знайомство
Мета: зближення учасників
групи.
Інструкція: у мене в руках клубочок. Зараз ми будемо передавати його по колу і називати своє ім'я, розповідати усім про те, що він любить робити більше всього. Я почну, а продовжить той, хто сидить праворуч від мене.
Інструкція: у мене в руках клубочок. Зараз ми будемо передавати його по колу і називати своє ім'я, розповідати усім про те, що він любить робити більше всього. Я почну, а продовжить той, хто сидить праворуч від мене.
Психолог:
-
Ось ми всі і познайомилися, а зараз давайте подаруємо один одному частинку
себе. Просто повернемося і посміхнемося сусідові справа, зліва.
Вправа «Подаруй усмішку»
Вправа «Подаруй усмішку»
Мета: зняття
емоційної напруги, підвищення позитивного настрою і згуртованості групи.
Діти і батьки сидячи в колі, повертаються один одному і посміхаються.
Діти і батьки сидячи в колі, повертаються один одному і посміхаються.
Психолог:
-
Як стало тепло і затишно у нас в залі від ваших посмішок. Але все ж чогось не
вистачає, давайте трохи прикрасимо наш зал. Щоб він став більш яскравим і
барвистим. Подивіться у нас на підлозі лежать пелюстки квітів. Всі вони різного
кольору. Давайте зараз зберемо пелюстки і зробимо ось таку квітку (показую
квіточку). Ви самі повинні вирішити, хто буде збирати пелюстки, а хто клеїти.
Ви можете зробити це разом, головне, щоб пелюсток у квіточки було рівно сім і
всі вони були різних кольорів. (Учасники пари повинні домовитися, хто буде
збирати пелюстки, а хто наклеїть їх на основу.)
Вправа «Чарівна квітка»
Мета: формування вміння взаємодії, вміння домовлятися і спільно виконувати роботу, формування почуття співпереживання один за одного.
- Ну от наші квіточки готові, але ці квіточки не прості. Вони мають чарівну властивість-виконувати бажання. Кожна людина про щось мріє. Давайте зараз всі напишемо на пелюстках квітів свої бажання. Тільки як бути, адже листочків всього 7 і кожен з вас повинен загадати по 3 бажання, а що робити з рештою 1 пелюсткою, хто буде писати бажання на ньому?
(Відповіді батьків та дітей).
Мета: формування вміння взаємодії, вміння домовлятися і спільно виконувати роботу, формування почуття співпереживання один за одного.
- Ну от наші квіточки готові, але ці квіточки не прості. Вони мають чарівну властивість-виконувати бажання. Кожна людина про щось мріє. Давайте зараз всі напишемо на пелюстках квітів свої бажання. Тільки як бути, адже листочків всього 7 і кожен з вас повинен загадати по 3 бажання, а що робити з рештою 1 пелюсткою, хто буде писати бажання на ньому?
(Відповіді батьків та дітей).
Вправа «Загадай бажання»
Мета: формування вміння слухати іншого, наблизити до внутрішніх потреб і бажань дитини і дорослого, розвиток співпраці, визнання права дитини на вибір.
Діти і дорослі загадують бажання: дитина - 3, батько - 3, а одне спільне.
- А зараз розкажіть, про що ви мрієте?
Обговорення бажань.
- Ось і добре, я думаю, ви багато дізналися один про одного. Сподіваюся, що всі ваші бажання рано чи пізно здійсняться. Всі просто молодці!
Мета: формування вміння слухати іншого, наблизити до внутрішніх потреб і бажань дитини і дорослого, розвиток співпраці, визнання права дитини на вибір.
Діти і дорослі загадують бажання: дитина - 3, батько - 3, а одне спільне.
- А зараз розкажіть, про що ви мрієте?
Обговорення бажань.
- Ось і добре, я думаю, ви багато дізналися один про одного. Сподіваюся, що всі ваші бажання рано чи пізно здійсняться. Всі просто молодці!
Мабуть вже втомилися? Давайте
відпочинемо. Просто слухаємо музику і виконуємо рухи.
Музична вправа «Топ – хлоп» Є.
Желєзнова
Мета: зняття психоемоційного напруження, зняття м'язового напруження.
- Дякую вам. А тепер давайте повернемося на місця. І для кожної пари я приготувала нове завдання. Зараз ми пограємо в гру «Відгадай-но». Запрошую когось із пари підійти та обрати конверт із завданням. Вам потрібно буде показати без слів, за допомогою жестів, те, що написано на картці, а інші учасники повинні вгадати, що ж там написано.
Мета: зняття психоемоційного напруження, зняття м'язового напруження.
- Дякую вам. А тепер давайте повернемося на місця. І для кожної пари я приготувала нове завдання. Зараз ми пограємо в гру «Відгадай-но». Запрошую когось із пари підійти та обрати конверт із завданням. Вам потрібно буде показати без слів, за допомогою жестів, те, що написано на картці, а інші учасники повинні вгадати, що ж там написано.
Вправа «Відгадай-но»
Мета: розвиток уяви, уміння використовувати невербальні засоби спілкування, розвиток дрібної і великої моторики, створювати ситуацію співробітництва.
Діти і дорослі вибирають картки з завданнями, і показують, що на них намальовано жестами та мімікою. Інші учасники відгадують.
- Які ви молодці, з вас вийшли чудові актори. А зараз подивимося, які з вас вийдуть художники. Давайте пограємо в гру. Називається одна «Двоє з фломастером».
Інструкція. Перед вами листок паперу, і фломастер. Ви, тримаючи один фломастер удвох повинні намалювати малюнок, який буде відображати ваш настрій.
Мета: розвиток уяви, уміння використовувати невербальні засоби спілкування, розвиток дрібної і великої моторики, створювати ситуацію співробітництва.
Діти і дорослі вибирають картки з завданнями, і показують, що на них намальовано жестами та мімікою. Інші учасники відгадують.
- Які ви молодці, з вас вийшли чудові актори. А зараз подивимося, які з вас вийдуть художники. Давайте пограємо в гру. Називається одна «Двоє з фломастером».
Інструкція. Перед вами листок паперу, і фломастер. Ви, тримаючи один фломастер удвох повинні намалювати малюнок, який буде відображати ваш настрій.
Вправа «Двоє з одним фломастером»
Мета: сформувати навички взаємодії, розвиток комунікативних навичок і уяви.
Далі йде спільна робота в парах.
- Які ви всі молодці, швидко впоралися із завданням. Який же у вас зараз настрій?
Мета: сформувати навички взаємодії, розвиток комунікативних навичок і уяви.
Далі йде спільна робота в парах.
- Які ви всі молодці, швидко впоралися із завданням. Який же у вас зараз настрій?
Психолог:
- На сьогоднішньому тренінгу ми ближче пізнали один
одного, наш зал наповнився посмішками і радістю. І я хочу, щоб всі ми
запам'ятали про цей день. Подивіться, у мене в руках плакат, звичайний білий
плакат, давайте зараз оживимо його, і на цьому плакаті всі разом створимо
невелику частину нашого спільного дому, нашого майбутнього класу. Для створення
вашого колажу у вас є картинки, фломастери, олівці, ви можете все це
використовувати.
Вправа «Колаж»
Мета: розвиток фантазії, згуртованості колективу.
Показ колажу.
Мета: розвиток фантазії, згуртованості колективу.
Показ колажу.
Вправа
«Прощання»
Мета: створення позитивного емоційного фону.
- Сьогодні мені було дуже приємно бачити усіх вас, давайте візьмемо клубочок і кожен, у кого він виявиться в руках, розповість, що йому сподобалося і запам'яталося найбільше на нашому тренінгу. Я хочу подякувати вам усім. До побачення!
Мета: створення позитивного емоційного фону.
- Сьогодні мені було дуже приємно бачити усіх вас, давайте візьмемо клубочок і кожен, у кого він виявиться в руках, розповість, що йому сподобалося і запам'яталося найбільше на нашому тренінгу. Я хочу подякувати вам усім. До побачення!
Гарна форма роботи. Цікаві вправи.Такі види діяльності сприяють згуртуванню батьківського колективу, допомагають встановити зв'язок педагога та батьків.
ОтветитьУдалитьДЯКУЮ!!!
УдалитьТаке тренінгове заняття корисне як для дітей, так і для батьків. Потрібно посіяти в душах почуття доброти, взаєморозуміння один одного. А також потрібно вчити батьків адекватно оцінювати свою дитину по відношенню до інших. Всі рівноправні, нікого не можна принижувати.
ОтветитьУдалитьВсі учасники навчально - виховного процесу зацікавлено виконують такі вправи, бо словесні наставляння діють мало, а дієвість змушує кожного замислитися над своєю соціальною поведінкою. Це цікаво і корисно!
ДЯКУЮ!!!!!
Удалить