пятница, 25 ноября 2016 г.

СВЯТО БУКВАРЯ

СВЯТО БУКВАРЯ
Токарчук Г.П., вчитель початкових класів Петрівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів

Мета: допомогти учням першого класу зрозуміти, що після Букваря їхнє навчання буде і надалі продовжуватися; ознайомити з новими підручниками, за якими вони будуть вчитися; розвивати пізнавальні інтереси, вдосконалювати навички читання; виховувати любов до книжки, бажання вчитися.

Дійові особи на святі: Поштар Пєчкін, Циганка, Шапокляк, Дівчинка – плакса, Баба Яга, Лисичка-сестричка, Пеппі Довга Панчоха, Помилка, Чарівник, Букварик, п’ятикласники.

Вчитель: Шановні гості, батьки, вчителі, діти! Вітаємо Вас зі святом першокласників.
Зібрались дружньо ми на свято,
Сьогодні тут не в перший раз,
Щоб наших учнів привітати
І провести у другий клас
Зустрічайте будь ласка, наших самих маленьких першокласників.
1.      Є святкових днів багато   
      На листках календаря.
      А між ними  й наше свято –
       Вшанування букваря!
2.      Ми Букварик почали    
Восени вивчати.                                
А тепер вже на 12
Вміємо читати.
3.      Літера перша і перше слово,            
З книгою перша серйозна розмова.
Перша сторінка, наступна сторінка,
Успіхи перші, і перші сльозинки.
4.      А як важко було нам                                
Палички писати.
Ставити їх по порядку,
Мов солдатів на зарядку.
5.      Ох за них нам попадало,                  
Бо ставали як попало.
Не вірили ні вчителька, ні мама,
Як важко було ставити їх прямо.
6.      Такі муки ми терпіли,                               
Доки склад числа той вчили.
Зате тепер усі ми
Обчислюємо на високий рівень.
7.      Ой було мороки з нами                          
 Вчительці багато.
Як слова ми за хвилину
Вчилися читати.
8.      Згадайте, люба вчителько,                
Матусі, татусі,
Як «бекали » і «мекали»
Спочатку ми усі.
9.      А нині любо слухати,                          
Як добре ми читаємо.
Подякуєм Букварику
І разом попрощаємось.
10. Про труднощі пережиті,                       
Про те, як їх ми долали
Можна стільки говорити,
Та часу замало.
11. Любі гості, мами й тата,                    
В нас букварикові свято.
Добре, що прийшли до нас
На гостину в перший клас.
12.  Ми Букварика сьогодні                 
 Запросили в перший клас.
 Скажем ми йому: «СПАСИБІ»,
 Що навчив читати нас.
13. Свято гарним вийти зможе,                 
Якщо кожен допоможе.
Від пісень і жартів, звісно,
Хай сьогодні буде тісно!
(Стук і двері. Заходить Поштар Пєчкін).
Пєчкін: Це 1 клас? А чи у вас сьогодні свято? Тоді отримайте листа. А якщо дозволите, то і я побуду у вас на святі.
(Учень читає листа:)
«Дорогі мої друзі, я в полоні. Мене викрав злий чарівник. Я зможу повернутися, якщо ви пройдете всі випробування, які послав вам чарівник через своїх посланців. Покладаю на вас надію З нетерпінням чекаю визволення. Ваш Букварик.»
Вчитель: Щоб врятувати Букварика, потрібно скласти «Чарівну квітку», а пелюстки цієї квітки у посланців чарівника. Кожна пелюстка – це завдання, яке потрібно неодмінно виконати. То що ж маємо робити? Допоможемо Букварику? Тоді заплющуємо очі і чекаємо до тих пір, доки буде лунати музика.
(Лунає «чарівна» музика , а коли діти розплющують очі, перед ними танцює Циганка).
Циганка: А ви хто такі?   
Учень : Ми першокласники.
Циганка: Давайте я погадаю вам, які оцінки будуть у 2 класі.
Учень: Не треба нам гадати. Ми і без тебе знаємо, що оцінки у нас будуть тільки високого рівня. Краще скажи, яке завдання нам треба виконати, щоб отримати пелюстку.
Циганка: Яку пелюстку?! Краще в карти зі мною пограйте.
Учень:  Галина Павлівно, а хіба дітям можна в карти грати?
Вчителька: Звісно – це не дитяча гра, але ж треба виручати Букварика, то ж доведеться спробувати. А якщо буде важко, то гості нам допоможуть.
(Циганка дістає з рукавів карти з прикладами і показує дітям . Діти відповідають).
Циганка: Вгадали.
Учень: А ми не гадаємо, ми так усе знаємо. Віддавай пелюстку.
(Циганка віддає дітям пелюстку. Знову звучить музика і з’являється Шапокляк).
Шапокляк: Привіт, малявки! Щоби такого зробити поганого? Не віддати вам пелюстку чи що? Гаразд не плачте. Якщо ви правильно будете відповідати, то станете моїми друзями і отримаєте свою пелюстку. Відповідайте: -так або – ні!
-                                 Треба гарно вам читати? (Так)
-                                 Треба менших ображати? (Ні)
-                                 На перервах верещати? (Ні)
-                                 Парти всі розмалювати? (Ні)
-                                 Друзів треба виручати? (Так)
-                                 Треба слухати матусю? (Так)
-                                 Тоді дратуйте хоч бабусю! (Ні)
-                                 У класі вибийте шибки! (Ні)
-                                 Вчительці робіть все навпаки! (Ні)
-                                 Чи хочете друзями моїми стати? (Ні)
-                                 Та я ж вас краще вчительки буду навчати! (Ні)
Тоді беріть пелюстку і забирайтеся геть. З такими розумненькими і добренькими я й сама не хочу дружити.
(Знову звучить музика і з’являється Дівчинка - плакса).
Плакса: Я така одинока, у мене немає друзів. Мені завжди сумно. Я постійно пла-а-а-ачу. Якщо зумієте мене розсмішити – пелюстка ваша.
(Жарти, смішинки у виконанні дітей).
Усмішки.
1  -  Марійко, навіщо ж ти усі цукерки поїла сьогодні? — розсердилася мати, зазирнувши в буфет.
— Мамо, нас же вчила учителька не залишати на завтра те, що можна зробити сьогодні.
2  - Чого увесь урок ти, Лідо, пасешся в зошиті в сусіда?
  -     Перевіряю у Семена, чи вірно він списав у мене.
3. - Де Іванко наш пропав? Ти не знаєш , Томо ?
     - А він ногу поламав і побіг додому .
4. - Чому це ти подряпаний? –
Юрко Тимка пита.
Тимко йому відказує:
Та я купав кота.
-       А я от не подряпаний,
Хоч теж купав свого.
-       Еге ти ж не викручував
І не сушив його.
Плакса: Ой, як мені смішно! Забирайте пелюстку, але за однієї умови: я залишаюся з вами.
(З’являється Баба Яга).
Баба Яга: А це що за публіка зібралася? Противні першокласники. Пелюсточка потрібна? Ха- ха ха! Спочатку мої завданнячка виконайте, а тоді подивимось.  Ну що згода?  Відгадайте від кого ці телеграми.(Зачитує телеграми від казкових героїв).
1.  Дорогі малята! Не змогла прийти на ваше свято, бо висиджую золоте яєчко. Зі святом вас! (Курочка Ряба.)
2.  Розумники і розумнички! Котився на свято і прокотився повз вас. Прийміть мої вітання! (Колобок.)
3.  Любі діти! Хотіла прийти до вас на свято, та загубила черевичок. Щасти вам у навчанні! (Попелюшка.)
4.  Зламалася ступа, тому святкуйте без мене. Ваша... (Баба Яга.)
(З’являється Лисичка-сестричка)
Наспівує пісню «Я Лисичка, я сестричка». .  
Ось і тепер знайшла собі діло, завітала до вас у гості. І прийшла я не з пустими руками. В мене — чу­додійна торбинка. Коли що в ній знайдеш: то курочку, то півника, то гусочку, а то якось собака там побував. Б-р-р... Аж згадувати моторошно. Та забалакалась я. Що ж тепер у цій торбинці? А коли відгадаєте мої загадки, то отримаєте пелюсточку. (Лисичка одну за одною витягує загадки).
— Швидко скрізь цей птах літає, безліч комах поїдає.
За вікном гніздо будує. Тільки в нас він не зимує.
(Ластівка)
— В синім небі путь моя.
Швидше всіх літаю я.
Маю крила, хоч не птах.
Люди звуть мене... (літак).
— Довгі ноги, довгий ніс, по болоту ходить скрізь. 
Хату свою на хаті має, жабам всім рахунок знає.
(Лелека)                 
(З’являється Пеппі Довга Панчоха).
Пеппі: Я весела дівчинка, безтурботна і безвідповідальна. У мене немає ніяких проблем. Навчання мене цікавить менше за все. Люблю нашкодити, пожартувати над кимось, посміятись. Сподіваюсь, що ви такі самі і школа вам не потрібна. Якщо доведете, що я не права, віддам пелюстку.
Діти виконують пісню
Пеппі: Здається ви мене переконали. Пелюстка ваша. А я піду до школи записуватись. Як ви гадаєте, візьмуть?
(Виходить Помилка).
Помилка:
                   Я Помилка лукава,
                   Погана в мене слава.
                   Букви плутаю, бува,
                   Перекручую слова.
                   Ну що , розумні первачки?
                   Мої знайдете помилки?
                   Якщо пелюсточку бажаєте,
                   Попрацювати добре маєте.
(Показує дітям картки, на яких записані слова з помилками. Діти їх виправляють).
З’являється Чарівник і звертається до присутніх.
Чарівник: Бачу ви кмітливі, винахідливі, розумні діти. Всі мої завдання виконали. Я навіть подобрішав. Але я злий чарівник і так просто не здамся. У мене є ще одна умова. Якщо вона буде виконана, то вернеться ваш Букварик цілим і неушкодженим, а якщо ні, то пропало ваше свято. Моя умова в цьому конверті. А я зникаю. Мене не шукайте. Запам’ятайте: не виконаєте умову не вернеться Букварик! (Віддає вчителеві конверт і зникає).
Вчитель: Ну й налякав нас цей Чарівник. Але ми теж не здамося. Подивимось, що тут.
(У конверті завдання для батьків).
1) Яка шоста буква алфавіту ? ( Д )
2) Скільки букв в українському алфавіті ? ( 33 )
3) Скільки голосних букв в українській мові ? ( 6 ). А звуків ? ( 10 ) .
4) Як називається крупа із проса ? ( Пшоно ) .
5) Який сьогодні день тижня ?
6 ) Який місяць року має найменше днів ? ( Лютий ) .
Вчитель: молодці наші батьки, не підвели. Заробили останню пелюсточку. Наша квіточка ожила, засяяла яскравими барвами. То де ж наш Букварик?
(Заходить Букварик).
Букварик:
Дякую, що не забули про мене, що врятували .
Я – Букварик, вам відомий .
Дуже гарний, малюнковий
Залюбки всіх вчу читати .
Нема часу спочивати
Кожен рік мене листають
Ніжні пальчики нові …
Хай же розум здобувають
Любі дітоньки малі .
Щиро зі всіма ділюся –
Не шкодую своїх знань;
Безліч хитрих і цікавих
Маю для малят завдань .
Тож зростайте , діти милі ,
І читайте залюбки .

Виконують вірші
***
Приготуйте фотоплівки   
І зніміть на згадку нас.
Ми розкажем як прожили
Свій швидкий перший клас.
***
Як були ми ще малими,    
Всі казали: малюки!
А тепер не малюки ми-
Ми вже справжні козаки!
***
Ми навчились рахувати         
І письмово, і в умі.
Нам не треба калькулятор,
Калькулятор – ми самі.
***
Всі навчилися писати,           
Ну і я навчився теж.
Кажуть вчителька і мати:
«З ліхтарем не розбереш».
***
Я труджуся, наче бджілка,    
Бач, як гарно я пишу!
(співає дівчинка, показуючи зошит хлопчику, який продовжує частівку)
Дай мені до понеділка,             
Завтра батьку покажу.
***
Всі куплети розказали,        
Закінчився перший клас.
Другокласниками стали,
Привітайте дружно нас!
(Виходять п’ятикласники).
1.      Ми навчаємось у школі вже п’ять років. Тому шкільні будні нам звичні й приємні, хоча бувало, і ми потрапляли у різні історії.
2.      А щоб з вами такого не сталося, ми вам дамо кілька порад.
3.      Щоб не дивитись похмуро і скоса,
Ніколи не вчіться писати носом! 
4.      Щоб не гнітили вас горе і біди
До кінця з’їдайте сніданки й обіди.
Нещастя женіть, наче воду крізь сито!
Найкраще вчасно перекусити!   
5.      А трапиться двійка, гірка, мов цибуля,
Хоч як вона клята пече вас і муля,
Сльози видушує й кислу міну.
Миріться й приймайте як вітаміни.    
6.      Хай кожен із вас буде готовий
Покуштувати гірчиці і хрону.           
7.      Зате, хоч і буде в навчанні важко –
Дванадцятки цвістимуть в журналі як ромашки.  
(Роздають першокласникам паперові ромашки з 12).
Першокласники:
1.       Багато доброго, нового
Життя відкриє ще для нас.
Як перша сходинка до нього
Для всіх нас став наш перший клас.
2.      Все починається в житті з малого:
З зернини - хліб, з промінчика – зоря.
А люди всі свою дорогу
Починають з Букваря.
3.      Добрий , Букварику,
Перша книжко!
Хочеться навіть плакати трішки.
4.      Жаль розлучатися, хоч і треба.
Ми не забудем ніколи про тебе.
5.      Спасибі тобі за добру науку.
За паличку першу і першу букву.
6.      Ми пам’ятатимем довгі роки
Добрі і мудрі твої уроки.
7.      Прощавай, Букварику,
Наш найперший друже!
Всі:   Ми тобі, Букварику, дякуємо дуже!
Вчитель: Вам, шановнії батьки, «Спасибі» хочу я сказати
За допомогу у навчанні, старанність, витримку, любов.
За те, що вчились рахувати, старанно букви всі писати
Та гарно – гарно малювати. Це перший крок!
Попереду – ще десять років! Отож, навчайтеся, батьки,
І кожен день робіть уроки!
Цілий рік ми так трудились!
Навіть трохи притомились.
Час настав і відпочити,
Нас чекає довге літо!
Дорогі діти! Шановні гості ! Наше свято добігає свого кінця. Ми щиро вдячні тим, хто завітав на наші перші жнива. Сподіваюсь, що зібрані зернятка знань проростуть рясним урожаєм у майбутньому, а тепло сьогоднішнього свята залишиться у серцях наших дітей назавжди!


1 комментарий:

  1. Цікаве свято. Доступне і практичне для проведення ув умовах сільської місцевості.

    ОтветитьУдалить