пятница, 25 ноября 2016 г.

УРОК ЛІТЕРАТУРНОГО ЧИТАННЯ "Півник та двоє мишенят"

УРОК ЛІТЕРАТУРНОГО ЧИТАННЯ "Півник та двоє мишенят"

Колісник Вікторія Олександрівна, вчитель початкових класів Петрівська ЗШ І – ІІІ ступенів

Клас.  2
Тема. По роботі й нагорода. Українська народна казка «Півник і двоє мишенят»
Мета: ознайомити дітей з українською народною казкою «Півник та двоє мишенят», вчити виразно інтонувати казку, орієнтуватися у її змісті, аналізувати казкові сюжети, розкривати мотиви вчинків дійових осіб, риси їх характерів.
Розвивати навички швидкого, виразного читання з розумінням прочитаного, творче мислення,  зв’язне мовлення учнів, збагачувати словниковий запас.
Виховувати почуття товариськості, взаємодопомоги, працелюбства. 
Тип уроку: комбінований
Обладнання:  картки для роботи в групах, підручники, мяка іграшка мишки, сюжетні малюнки, презентація, проектор.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Емоційна вправа «Доброго дня»
- Доброго дня! Доброго, теплого, сонячного дня! Олександр Дюма, видатний французький письменник, коли чекав гостей на звану вечірку, у гардеробі вішав табличку з написом: «Отут, разом з одягом, залишайте свій поганий настрій».
- Мені б дуже хотілося, щоб і ви залишили негатив, якщо такий є, за дверима
класу і налаштувалися на роботу.
ІІ. Мовленнєва розминка
  1. Робота над скоромовкою.
Тишком-нишком
Вийшла мишка із нори.
В шкряботушки –
Ніс і вушка догори
Прочитати скоромовку:
·        «буксиром»-повільно;
·        швидко;
·        сумно;
·        весело.
  1. Робота з чистомовкою.
Де ж наш пустун-язичок?
Ліг на бочок і мовчок.
А ми зараз його розбудимо!
— Поплямкаємо губами!
— Поклацаємо зубами (щоб міцніші були)!
— Посичали гускою: с-с-с.
— Подзижчали комариком: дз-дз-дз.
— Пошуміли вітерцем: ш-ш-ш.
— Подирчали трактором: др-др-др.
ІІІ. Актуалізація опорних знань
  1. Метод «Розумний мячик»
    • Які бувають казки за походженням?
    • Казки якого народу ви зараз вивчаєте?
    • Які українські народні казки ви знаєте?
    • Якою є лисичка у казці «Лисиця та їжак»?
    • Яким є їжак?
  2. Перевірка домашнього завдання
    • читання казки в особах;
    • переказування казки за малюнками.
ІV. Повідомлення теми і мети уроку. Мотвація навчальної діяльності
- На нашій планеті немає такої дитини, яка б не любила казки. Та і дорослі їх теж люблять. Своїм дітям вони читають і про чаклунів, і про тварин, і про чарівників, і про фей.
- Із казкою, над якою ми сьогодні будемо працювати, ви знайомі давно. Ми повинні навчитись виразно читати казку, вміти передавати інтонацію настроїв героїв,  складати характеристику героям, робити висновки і давати оцінку діям персонажів.
- А хто є головними героями казки — ви дізнаєтеся, відгадавши загадки.
•    Хоч годинника не має,                              •   У норі хатинку має. 
Вранці вів нас піднімає.                                 Хліб, сирочок полюбляє. 
Кожен прокидається —                                 По підлозі тишком-нишком 
З сонечком вітається. (Півень)                      Бігає сіренька... (мишка).
V. Сприймання й усвідомлення учнями нового матеріалу
1. Словникова робота
·        вертілись;                       стривайте;
·        ранесенько;                    відповісти;
·        молотитиме;                   ціп;
·        зголоднів;                       долі;
·        нахвалятися;                   млин.
2. Читання казки вчителем
- Чому у мишенят такі незвичні імена?
- Яким був півник?
- Як звали півника?
- Що він знайшов?
- Якими були мишенята?
- Яку відповідь постійно давали мишенята на прохання півника?
3. Фізкультхвилинка
VІ. Осмислення, узагальнення і систематизація знань
 1. Гра «Мишка»
Читає той, до кого прийшла на парту мишка. (До слів «…прибігли мишенята і запищали».)
2. Гра «Диктор телебачення»
Читання тексту періодично відриваючи погляд, щоб подивитися на глядачів (До слів «…швиденько сіли за стіл».)
3. Гра «Бджілки»
Читання казки до кінця напівголосно.
-   Яке речення можна вважати головною думкою твору?
4. Характеристика героїв
    Робота в групах
-   Підкреслити ті риси характеру, які притаманні героям казки. Озвучте свої міркування.
1 група – Півник: слухняний, працелюбний, невдячний, ледачий, стриманий, хитрий, розумний.
2 група – Мишенята: слухняні, працелюбні, невдячні, ледачі, стримані, хитрі, розумні.
5. Робота за сюжетним малюнком
     - Який уривок з тексту відповідає малюнку?
- Якими зображено мишенят? Півника?
     - Змініть сюжет казки так, щоб мишенята змогли поїсти пиріжків.
-   Які поради ви б дали мишенятам на майбутнє?
VІІ. Підсумок уроку
1.      Інтерактивна вправа «Мікрофон»
-          Які казки ми пригадали на уроці?
-          З якою казкою ми ознайомилися?
-          Чого вчить нас казка «Півник та двоє мишенят»?
-          А навіщо треба читати казки?
2.      Інтерактивна вправа «Закінчи речення»
-          Казки, що ми читали, називають народними тому, що...
-          Казка «Рукавичка» вчить нас бути...
-          Казка «Цап та Баран» вчить нас бути...
-          Нема за що нероб і ледарів пирогами пригощати, тому що...
3.      Домашнє завдання
Читати казку с. 40-42, перказувіати, відповідати на запитання

Комментариев нет:

Отправить комментарий