понедельник, 5 декабря 2016 г.

ІНТЕГРОВАНИЙ УРОК «Психологія-математика 1 клас»

ІНТЕГРОВАНИЙ УРОК
«Психологія-математика 1 клас»


Алєксєйчик О.О.,( вчитель початкових класів Червонокостянтинівської  ЗШ І-ІІІ ст..

«…зміст оновленої освітньої Програми дає змогу відійти від традиційної  системи занять, оскільки уможливлює інтеграцію різних видів діяльності дитини дошкільного віку, що впливає на формування її ключових компетенцій…»
Дитина : освітня програма для дітей від 2до 7 років  /Г.В.Бєлєнька, О.Л.Богініч, Н.І. Богданець-Білоскаленко [та ін.]. – К.,2016 .- 303с.

«… в  умовах постійного збільшення обсягів навчального матеріалу дитині дедалі складніше зібрати їх у цілісну картину. Тож на зміну традиційним урокам мають прийти інтегровані  уроки…»
На допомогу вчителеві початкових класів.1 клас:для загальноосвіт. навч. закл.України (Методичні рекомендації). – К.: Видавничий дім «Освіта», 2016.-144с.

Тема: Компоненти дії додавання. Читання рівностей, що містять дію додавання.  Створення позитивного мікроклімату  під час уроку, формування навичок співпраці у колективі шляхом застосування психологічного впливу на учнів
Мета: ознайомити учнів з термінами «доданок» і «сума», вчити розпізнавати компоненти при дії додавання, формувати вміння складати приклади на додавання за малюнками;
розвивати мислення, увагу, пам'ять, обчислювальні навички під час розвитку математичних знань;
виховувати інтерес до предмета, старанність.
Тип уроку: інтегрований.
Обладнання: проекційний екран, навчальна електронна програма з елементами розвивального навчання «Цікава математика 1 клас», силуетні малюнки, паперові «смайлики», картки з числами.
ХІД УРОКУ
І.Організаційний момент
1.Підготовка навчального приладдя, психологічне налаштування дітей до роботи на уроці.
2. Зустріч зі Смайликом-друзякою, визначення емоційного стану учнів за допомогою Смайликів.
3. Завдання на визначення вказаного об’єкта (знайти нашого Смайлики-друзяку).
ІІ. Повторення вивченого матеріалу
1. Усна лічба.
·        Психолог читає вірш, а учитель поступово виставляє на дошці силуетні малюнки звірів.
Постановка завдання для дітей:
- Я вам прочитаю вірш, а ви уважно послухайте і визначте кількість звірів, порахувавши їх.

Якось взимку в надвечір’я лісові зійшлися звірі
В теплий затишний барліг до ведмедя на пиріг:
Вовк, їжак, вовчиця, заєць, білка, лось, лисиця.
Всяк свого шматка чекав, та хазяїн «сплохував»!
Він, ведмідь, ніяк не міг розділити той пиріг,
Тричі потом він облився, та нічого не добився.
Хто бажає підказати, з чого треба починати?

-         Скільки всього звірят зібралися до ведмедя? (7)
-         На якому місці їжак, якщо лічити зліва направо ? (на другому)
-         А якщо полічити справа наліво? (на шостому)
-         - Який за порядком прийшов до ведмедя заєць? Лось? (4,6)
·        Лічба від 1до 10, від 10 до 1, від 2 до 9, від 1 до 20, від 20 до 1.
·        Визначення попереднього, наступного чисел, «сусідів» числа (за картками)
·        Визначити, якого числа не вистачає (гімнастика для очей)
2. Робота в зошиті
1. Закінчити числовий ряд від 1до 10 (каліграфічна хвилинка).
2. Порівняння чисел (поставити знаки «більше», «менше», «дорівнює»).
Фізкультхвилинка(під музику)
3. Веселі задачі
П’ять горішків на пеньку
Спочивало в холодку.
А вечірньої пори
Білка ще принесла три.
Так до ранку й пролежали.
Скільки всіх горішків стало?(8)

Дві сороки прилетіли,
Скрекотіли, скрекотіли…
Глянь! Он три іще летять,
Скрекотух вже стало…(п’ять)

На лугу пасуться гуси,
Їх пасе мала Маруся.
Сім гусей ще біля броду,
Три вже увійшли у воду.
Ми попросимо дітей
Полічить усіх гусей.(10)
4. Завдання від Смайлика (складання прикладів на додавання за малюнками).
ІІІ. Ознайомлення з новим матеріалом
·        Робота на дошці(учитель записує на дошці приклад на додавання)
3+5=8
-         Числа у прикладі на додавання мають свою назву. Перше число-доданок, друге число-теж доданок, а результат, тобто те число, що дістали, - сума.
Отже, числа, які складають, називаються доданками, а результатом додавання  є сума.
·        Робота з підручником (с.47,№1)
-         Подивіться на зірочки. Скільки великих зірочок, скільки маленьких? (2 і3)
-         Складіть приклад на додавання (2+3)
-         Назвіть у ньому доданки, суму.
ІV.Закріплення вивченого матеріалу
Скласти приклади на додавання і назвати компоненти дії додавання.
V. Підсумок уроку. Рефлексія.
·        Визначення  настрою дітей у кінці уроку( за допомогою Смайликів).
·        Вручення подарунків дітям від Смайлика (солодкий дарунок, вербальне оцінювання учнів).
·        Вручення подарунків гостям.
-         Вручаємо вам символ благополуччя, що з японської мови означає «добробут». Почепіть його вдома на видному місці, щоб він притягував благополуччя до вашої родини.


10 комментариев:

  1. Цікавий урок, цікаві підходи. Головне , вчити з радістю, без примусу. Тоді великий коефіцієнт корисної дії: швидко запам'ятовується великий об'єм матеріалу, нові терміни.

    ОтветитьУдалить
  2. Інтегрований урок (заняття) – це заняття, яке не залишає байдужою жодної дитини. Адже відомо, діти сприймають навколишні явища по-різному: хтось через образотворче мистецтво зором, хтось слухає через музику, на іншого магічно діє поетичне слово, для інших – мелодія красномовної прози. Для кожного щось домінує в такому уроці, проведення якого зумовлює пошук шляхів формування у дитини цілісного світогляду, який важко розвивати в умовах предметної системи навчання.

    ОтветитьУдалить
  3. Інтегрований урок (заняття) – це заняття, яке не залишає байдужою жодної дитини. Адже відомо, діти сприймають навколишні явища по-різному: хтось через образотворче мистецтво зором, хтось слухає через музику, на іншого магічно діє поетичне слово, для інших – мелодія красномовної прози. Для кожного щось домінує в такому уроці, проведення якого зумовлює пошук шляхів формування у дитини цілісного світогляду, який важко розвивати в умовах предметної системи навчання.

    ОтветитьУдалить
  4. Прекрасна форма взаємодії в трикутнику вчитель - психолог - діти. Такий підхід дає змогу зацікавити учнів, вчити по - новому.

    ОтветитьУдалить
  5. Так тримати!Я за зміну традиційних уроків на інтегровані уроки!

    ОтветитьУдалить
  6. Так тримати!Я за зміну традиційних уроків на інтегровані уроки!

    ОтветитьУдалить
  7. Різноманітність видів робіт на уроці , дійсно зацікавлять малечу і заохочуть до співпраці. Адже матеріал до уроку продуманий і цікавий для дітей.

    ОтветитьУдалить
  8. Нові підходи, зміна формату. Саме цього і потребує наш освітній процес.

    ОтветитьУдалить
  9. Інтегрований урок - це урок, який проводиться з метою розкриття загальних закономірностей, законів, ідей, теорій, відображених у різних науках і відповідних їм навчальних предметах

    Його проведення забезпечує формування в учнів ЦІЛІСНОЇ СИСТЕМИ УЯВЛЕНЬ про діалектико-матеріалістичні закони пізнання навколишнього світу в їх взаємозв'язку та взаємозумовленості; сприяє поглибленню та розширенню знань учнів, діапазону їх практичного застосування до процесів та явищ оточуючої дійсності.
    Я підтримую Тамару Капустинську: інтегрованих уроків повинно бути більше!

    ОтветитьУдалить