пятница, 25 ноября 2016 г.

ІНТЕГРОВАНЕ ЗАНЯТТЯ НА ТЕМУ: «Краплинка – чарівниця»

ІНТЕГРОВАНЕ ЗАНЯТТЯ НА ТЕМУ: «Краплинка – чарівниця»

 Педан А.М., вихователь Петрівського ДНЗ №2 «Сонечко»

Віконечко в природу (екологія)
Програмовий зміст: поглиблювати знання дітей про одну з найважливіших речовин у природі – воду про її значення для всього живого на землі, про те, що життя на Землі неможливе без води, що вода це «будинок» для багатьох рослин і тварин; сприяти накопиченню у дітей конкретних уявлень про види води (ріки, моря, озера, океани, опади); закріпити знання дітей про різні стани води, кругообіг води в природі; вчити використовувати дослідницький підхід до пізнання властивостей води; через досліди, експерименти закріпити, що вода не має форми, запаху, кольору,прозора; формувати вміння емоційно реагувати на природні об’єкти, отримувати позитивні враження від спостережень за ними; спонукати дітей посильно піклуватися про чистоту водоймищ, берегти питну воду;
розвивати мову, мислення, допитливість, інтерес до навколишнього світу та вміння робити висновки;
виховувати дбайливе ставлення до води, екологічну культуру та охайність при роботі з природним матеріалом.
Прилади і матеріали: запис дзюрчання струмочка, капітошка, краплинки, чарівна торбинка, хмаринка, сонечко, річка, баночки різної форми, коктейльні трубочки, скляночки прозорі, ілюстрації на тему.
Методи і прийоми: організаційний момент, художнє слово, уточнення, опитування, ігрові прийомилгоритми для складання моделі етапів діяльності, досліди і експерименти, як метод підвищення пізнавальної активності.

Хід заняття
1.Сюрпризний момент:  Загадка .
Відома нам всім рідина,
Усі її вживають,
Буває хмаркою вона,
сніжинкою буває.
Бува як скло, бува тверда,
Звичайно ж діти - це… (вода).
Звучить запис дзюрчання струмочка. Вихователь читає вірш
Ви чули про воду?
Кажуть, вона скрізь!
В калюжі, в морі, в океані
У водопровідному крані,
Як бурулька, замерзає,
В ліс туманом заповзає,
На плиті у нас кипить,
Пором чайника
шипить
Без неї нам не вмитис
ь,
Не наїстис
ь, не напитись!
Смію я доповісти вам:
Що без неї не прожить нам.
Н. Рижова
-Як ви вже здогадалися, ми сьогодні говоритимемо про воду.
2. Прихід Капітошки
-Діти, подивіться, хто це? (Капітошка) Він загубив своїх сестричок краплинок, ви їх не зустрічали? Давайте допоможемо Капітошці їх знайти? А як? У мене чарівний мішечок і вони знаходяться тут – зла відьма зачаклувала сестричок, а визволити їх можна лише даючи правильні відповіді на запитання. Згодні?
Краплинки водички,
маленькі сестрички
Світом гуляють,усіх напувають,
А де живуть – не знають.
-Розкажіть де живе вода?. (У річках, морях, озерах, струмках, в колодязі,в калюжі, в крані, в криниці, в хмаринці)
-А кому потрібна вода? (всьому живому)
-Які водойми є у нас в Петровому? (Річка Інгулець)
-Як ви вважаєте,чи скрізь вода однакова?(Вода у природі може бути прісною й солоною, чистоюі брудною).
-Капітошка приніс нам ось це,чи знаєте ви що це?( глобус)
-Що таке глобус? (Глобус- це маленьке зображення нашої планети Земля, ось такою нашу планету видно із космоса)
-Як ви думаєте,що зображено блакитним кольором? (воду)
А що зеленим? (Сушу)
-Подивіться уважно,чого більше води чи суші? (води). Так води на планеті більше ніж суші.
            Жива вода дає життя
Всьому живому в світі.
Якщо живе жива вода,
Тоді земля у квітах.
-А яку воду можна назвати живою? (Чисту, джерельну, мінеральну, освячену)
-Як людина використовує воду?
-Як мають поводитися люди, щоб вода була прозорою, чистою, а головне «живою»? (Розчищати ріки, не засмічувати джерела, не забруднювати воду)
- Вважається, що забруднити чи замутити джерело – то великий гріх, розчистити ж, навпаки, - добро. У нашого народу існувала така традиція: ніхто не мав йти до криниці чи джерела у брудному одязі. Люди говорили: «Піду до кринички, уберуся в стрічки, щоб не мала від водички в білім тілі шкоди». Вода за недбале ставлення до неї могла покарати, а тим, хто був із нею щирим, добрим – дарувала здоровя. Недарма кажуть : «Будь здоровим, як вода, а багатим,як земля».
-Ну ось і визволили ми сестричок Капітошки. (вішаємо на дошку)
 3.Читання віршів дітьми
-Діти, що ще ми можемо сказати про воду?
Ангеліна:  А вода це справжнє диво!
Як прожити без води?
З нею ми завжди щасливі,
З нею в нас нема біди.
 Ліза:               Є вода — ростуть рослини:
Ліс, сади, рясні поля.
Це чудово для людини
І радіє вся Земля.
 Рома:             Плавають в водичці діти,
Риби у воді живуть.
Розцвітають в лузі квіти.
І рясні дощі ідуть.
 Паша:            Кругообіг повсякчасно
На Землі вода веде.
Тож з водою всім прекрасно
І біди нема ніде!
4. Подорож краплинки
-Так повсякчас вода веде кругообіг в природі. Хочете побачити як це відбувається?. З’являється хмаринка. З чого утворюється хмаринка? Метод припущення: може з пуху, може з вати, може з паперу зім’ятого. Хмаринка утворюється з краплинок води.
(Демонстрація кругообігу додаток 1). Сонячні промені нагрівають поверхню нашої планети і випаровують при цьому величезну кількість вологи. Разом з теплими потоками повітря пар спрямовується вгору. Охолоджуючись, водяна пара згущується, і утворюються дрібні крапельки води. Ці крапельки води здаються нам з землі білими хмарами, які переносить вітер. Коли Хмаринка стає надто важкою. Крапельки дощу повертаються з неба на землю дощем. Взимку вітер жене хмари з боку більш теплих океанів і морів до суші. Над сушею хмари поступово охолоджуються, в них утворюються дрібні легкі кристалики. На їх поверхні осідають і охолоджуються нові частки водяної пари. І нарешті, виростають складні кристали льоду, які ми називаємо сніжинками. І тому взимку замість краплинок води з неба падають сніжинки.
5.Фізкультхвилинка
Раз, два - усі пірнають,(Присідання)
Три, чотири – виринають,
Пять, шість - на воді (Рухи руками)
Кріпнуть крильця молоді,
Сім, вісім, що є сили –
Всі до берега приплили,(Руки на поясі, ходьба на місці)
Дев”ять, десять – розгорнулись,
Обсушились, потягнулись,
І розбіглись, хто куди. (Сісти за парти).
6.Дослідницька діяльність.
-А чому воду називають чарівницею?
Дослід1. Якої форми вода? 
На столі лежить кубик і кулька.
-Діти, якої форми ці предмети (відповіді дітей). А має форму вода? Давайте перевіримо.  Для цього візьмемо вузьку баночку і наповнимо її водою. Переллємо цю воду в широку баночку, ще в одну. Форма, яку приймає вода, весь час змінюється.
Висновок: вода не має форми і приймає форму посудини, в якій знаходиться. Вода - рідина. Згадайте калюжі після дощу. На дорозі вони розтікаються, в ямках збираються, а в землю вбираються їх не видно, тільки земля волога. І так вода не має форми.
Дослід2. Якого кольору вода? 
-Візьмемо дві склянки з водою, а іншу з молоком. Візьмемо картинку і поставимо її за склянкою з водою. Нам видно картинку? (відповіді дітей) А тепер поставимо картинку за склянкою з молоком. Що ми бачимо?
            Висновок: через воду малюнок видно, а через молоко - не видно. Отже вода прозора рідина. Прозору воду можна зробити непрозорою. Для цього намочимо пензлик і окунем його у фарбу. Додаємо фарбу потроху, спостерігаючи, як змінюється прозорість води. Дивимося через неї на картинку. Малюнок не видно.
Чи може водичка набувати якогось кольору? Як?
Дослід3 Вода - розчинник.
-А чи є у води смак? (Діти пробують воду і висловлюють свою думку.)
-Давайте Даша розмішаємо  у воді цукор, Ліза - сіль, а Рома - аскорбінову кислоту. Після розчинення речовин, запропонувати спробувати знову воду на смак. Що змінилося? У води з'явився смак. Вода стала солодка, солона, кисла.
Висновок: свого смаку у води немає. А що сталося з речовинами, які ми поклали у воду? (розчинилися) Отже, вода набуває смаку тієї речовини, яку в ній розчинили.
-А тепер давайте спробуємо розчинити у воді борошно і олію. (Ангеліна і Паша.)
-Погляньте на склянку, де розчиняли борошно. Що ж ми бачимо? (відповіді дітей) Борошно не розчинилася повністю, а осад опустився на дно склянки. Також не розчиняється масло, воно плаває на поверхні.
Висновок: не всі речовини можуть розчинятися у воді.
чи є у води запах. (ні)
-Давайте змішаємо воду з аромомаслом. А тепер понюхайте  воду. У води з'явився запах. Розчиняючись у воді різні речовини, що змінюють її колір, смак, запах.
-Назвіть всі властивості води, які ми з’ясували (Вода не має кольору, прозора, не має ані запаху,ані смаку та розчиняє деякі речовини)
-Ще ми з’сували, що вода це рідина
-Якщо я водичку покладу в морозильник,  на що вона перетвориться? (лід)Чому?(Бо там мороз)
7. Вода-трудівниця.
-Вода не тільки чарівниця, вона ще й трудівниця. Як ви вважаєте, де або ким працює вода?
-Вода допомагає людям виробляти ел.струм, молоти зерно, використовується на заводах і фабриках, по ній перевозять вантаж, людей.
-Яку ще радість приносить людям вода?(відпочинок-купання на річці, катанн на на водних лижах,плавання на човнах)
-А взимку?(Сніг,катання на санчатах, лижах, ковзанах)
  8. Мовна гра «Вода - це...»
Завдання: Розвивати мислення дошкільнят, активізувати їх досвід, знання, вчити розглядати один і той же об'єкт з різних точок зору.
Хід гри: Ведучий пропонує дітям визначити, яку роль відіграє вода в житті  тварин, рослин, людей та ін. 
«Для рослин вода - це...», «Для тварин вода - це...», «Для риб вода - це...», «Для людей вода - це...», «Для кораблів вода - це...».
 «Що буде, якщо вся вода зникне?»
9.Правила користування водою:
1.не забруднювати воду в водоймах,
2.економно ставитися до води, яка тече з кранів.
10.Розучування прислів’я:
-Як ви розумієте прислів’я «Де вода – там життя»?.
11.Підсумок.
- Про що ми сьогодні з вами говорили на занятті?(про воду)
- Які властивості є у води? (Вода не має форми, кольору, запаху і смаку)
-Як ми повинні ставитися до водички і чому?
-Що сподобалося на занятті?
- Спасибі діти, ви всі великі молодці.
- Перегляд мультфільму «Капітошка».



2 комментария:

  1. акі інтегровані заняття поєднують блоки знань із різних навчальних предметів навколо однієї теми з метою інформаційного та емоційного збагачення сприймання,мислення, почуттів дітей.Це дає змогу пізнати певне явище з різних сторін, досягти цілісності знань.

    ОтветитьУдалить
  2. Такі інтегровані заняття поєднують блоки знань із різних навчальних предметів навколо однієї теми з метою інформаційного та емоційного збагачення сприймання,мислення, почуттів дітей.Це дає змогу пізнати певне явище з різних сторін, досягти цілісності знань.

    ОтветитьУдалить